اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کشف بیش از ۴۰ تن مرغ قطعه‌بندی منجمد در مشهد

کارشناس مسؤول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از کشف بالغ‌بر ۴۰ تن گوشت مرغ قطعه‌بندی منجمد از یک واحد بسته‌بندی مرغ در مشهد خبر داد.

کشف بیش از ۴۰ تن مرغ قطعه‌بندی منجمد در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، بخش‌علی بیاتی اظهار کرد: حسب گزارش مردمی رسیده به سامانه ستاد خبری «۱۲۴» مبنی بر قطعه کاری بیشتر از ۱۰ درصد مرغ دریکی از واحدهای بسته‌بندی مرغ، با دستور قضایی جانشین دادسرای عمومی و انقلاب منطقه ۹ مشهد در اقدامی مشترک با نمایندگان شبکه دامپزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف و بازرسان سازمان صمت به محل واحد قطعه‌بندی در مشهد مراجعه شد.

کارشناس مسؤول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بابیان اینکه طبق مصوبات قرارگاه ساماندهی بازار مرغ،  صرفاً ۱۰ درصد از کشتار روزانه مرغ می‌تواند به‌صورت قطعه‌بندی شده جهت مصارف رستوران‌ها، هتل‌ها و آشپزخانه‌ها ارائه شود، افزود: پس از بررسی موارد، مشاهده شد بیش از ۳۵ نفر در حال قطعه‌بندی مرغ در سالن‌های این مجتمع بودند که میزان قطعه‌بندی بیشتر از حد مجاز است.

وی ابراز کرد: با توجه به افزایش نسبی قیمت گوشت مرغ طی روزهای اخیر و همچنین پایان ماه مبارک رمضان افراد سودجو جهت کسب درآمدهای نامشروع به قطعه کاری مرغ و منجمد کردن آن اقدام کردند.

بیاتی ادامه داد: از واحد قطعه کاری مرغ بیش از ۴۰ تن گوشت مرغ کامل، قطعه کاری شده فله و آماده بسته‌بندی، از سالن‌های قطعه کاری، اتاق پیش سرد، تونل‌های انجماد و سردخانه کشف شد.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های بازرسین مشخص شد  بر روی کارتن گوشت‌های مرغ قطعه‌بندی در حال انجماد و همچنین منجمد شده تاریخ تولید دی‌ماه و بهمن ۱۳۹۹ درج‌شده بود که  موارد مذکور در محل توقیف و پس از پلمب واحد توسط اماکن نیروی انتظامی، پرونده برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.

کارشناس مسؤول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از شهروندان درخواست کرد، هرگونه تخلفات اقتصادی صنفی و غیر صنفی  را به سامانه  ستاد خبری این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول