اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کم‌آبی مهم‌ترین بحران چهارمحال و بختیاری است

مهم‌ترین بحرانی که در سفر یک روزه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفت، موضوع کم‌آبی و خشکسالی‌های پی‌درپی این استان بود.

کم‌آبی مهم‌ترین بحران چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در استان چهارمحال و بختیاری حضور یافت.

 بازدید از پایگاه امداد هوایی شهرکرد، بازدید از دشت ممنوعه شهرکرد، بازدید از پروژه زه‌کشی شهرک منظریه، بازدید از باغات آسیب‌دیده از سرمازدگی شهرستان سامان، افتتاح پایگاه امدادی جاده‌ای شهدای ناغان، شرکت در مانور چندمنظوره امداد نجات در شهرستان کیار از جمله برنامه‌های اجرا شده امروز این مسؤول بود.

حضور در دشت بحرانی شهرکرد از جمله اولین برنامه‌های حضور این مقام کشوری در استان بود که مشکل کم‌آبی و بروز بحران افزایش ریزگرد در هوا از این دشت مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

احمد راستینه نیز با همراهی این مسؤول کشوری در بازدید از دشت ممنوعه شهرکرد گفت: ۱۵ دشت بحرانی و ممنوعه بحرانی در استان وجود دارد که می‌توان برای تغذیه آب‌های زیر زمینی در این دشت‌ها، آب‌های سطحی را به سمت این دشت‌ها هدایت کرد.

اگر چاره‌ای برای تغذیه آب‌های زیرزمینی در دشت شهرکرد اندیشیده نشود در چند سال آینده با بحران مواجه می‌شویم

نماینده مردم شهرکردف بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر چاره‌ای برای تغذیه آب‌های زیرزمینی در دشت شهرکرد اندیشیده نشود در چند سال آینده با بحران مواجه می‌شویم، در حال حاضر ۳۰ درصد شرب اهالی شهرکرد از طریق چاه‌های این دشت تامین می‌شود.

وی تصریح کرد:  در دامنه کوه جهانبین در حوالی شهر هفشجان آب‌های سطحی بسیاری وجود دارد، می‌توان با هدایت آب‌های سطحی و انجام عملیات آبخیزداری بحث تغذیه دشت بحرانی شهرکرد را نیز مرتفع کرد.

در این برنامه اسماعیل نجار گفت: امسال میزان بارندگی در سطح کشور بیش از ۵۲ درصد کاهش داشته که بحران‌هایی را در سطح کشور ایجاد کرده است با وجود همه محدودیت‌های مالی دولت، سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان به بحث تامین آب شرب و مقابله با کم‌آبی در حوزه کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

در ادامه برنامه از باغات شهر سامان بازدید به عمل آمده و در این بازید نیز به موضوع کم‌آبی موجود در حوزه زاینده‌روز نیز اشاراتی شد.

برگزاری این مانورها آمادگی نیروهای امدادی را در برابر حوادثی مانند زلزله و سیل ارتقا می‌دهد

برنامه آخر این مسؤول حضور در شهرستان کیار و بازدید از مانور چندمنظوره امداد نجات بود که در پایان این برنامه نجار گفت: ایران یک کشور حادثه خیز بوده و برگزاری این مانورها آمادگی نیروهای امدادی را در برابر حوادثی مانند زلزله و سیل ارتقا می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه باتوجه به قانون مدیریت بحران در کشور باید آمادگی لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حوادث مختلف را داشته باشیم اظهار داشت: نقش مردم در این حوزه موثر بوده و باید در موضوعاتی مختلفی از جمله ایمن‌سازی منازل برای زلزله، جلوگیری از آتش‌سوزی در طبیعت و عدم کوهنروردی در روزهای برفی در ارتفاعات همکاری کنند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول