اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تازه‌ترین تحولات فلسطین| شلیک راکت از لبنان به فلسطین اشغالی/تداوم حملات به غزه

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

تازه‌ترین تحولات فلسطین| شلیک راکت از لبنان به فلسطین اشغالی/تداوم حملات به غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی مواضع این رژیم را در مناطق مختلف هدف حملات راکتی قرار داده‌اند.

آخرین آمارها حاکی است ۲۱۲ نفر از ساکنان غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که از میان آنها ۶۱ نفر کودک و ۳۶ نفر زن بوده‌اند. ۱۴۰۰ نفر هم در این حملات مجروح شده‌اند.

در این گزارش، تحولات مربوط به این درگیری‌ها به صورت لحظه به لحظه آورده شده است:

۰۶:۰۰- طبق گزارش الجزیره حملات جنگنده‌های اسرائیل به مناطق شرق و شمال غزه بیش از ۲۰ دقیقه است که ادامه دارد.

۰۴:۱۰- شبکه خبری الجزیره گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز بیش از ۲۰ بار به مناطق شمالی و شرقی غزه حمله کرده‌اند.

۰۳:۴۸- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با همتای آمریکایی خود از حمایت‌های ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

۰۳:۳۵- طبق گزارش الجزیره، سه جنگنده اسرائیلی منطقه الکتیبه در غرب غزه را بمباران کرده‌اند. این گزارش حاکی است «مجتمع دولتی انصار» در این منطقه هدف قرار گرفته است.

۰۳:۲۹- منابع خبری گزارش داده‌اند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمانی در غرب غزه را بمباران کرده‌اند.

۰۳:۱۰- پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داده بایدن به نتانیاهو گفته واشنگتن توان مقاومت در برابر فشارهای بین‌المللی بابت عملیات اسرائیل در غزه را ندارد و خواستار آتش‌بس است.

۰۲:۵۸- اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس می‌گوید مقاومت مصمم به دفاع از مردم فلسطین و مقدسات است. او تأکید کرد مقاومت روش دستیابی به اهداف مردم فلسطین در غزه، قدس و در هر جای دیگر را می‌داند.

۰۲:۲۰- خبرنگار الجزیره از پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز چند منطقه در غزه خبر داده است.

۰۱:۵۵-کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تأکید کرده است.

طبق بیانیه کاخ سفید رئیس‌جمهور آمریکا در این تماس تلفنی برای گفت‌وگو درباره درگیری‌های گفت که از برقراری آتش‌بس حمایت می‌کند.او علاوه بر این، درباره تعاملات واشنگتن با مصر و شریکان دیگر برای دستیابی به آتش‌بس با نتانیاهو رایزنی کرد.

۰۱:۴۴- هلال احمر قطر اعلام کرد رژیم صهیونیستی مقر این سازمان را در غزه بمباران کرده است.

۰۱:۲۳- ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده مبدأ شلیک راکت از لبنان به سمت فلسطین اشغالی را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

۰۱:۲۱- رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد رژیم صهیونیستی دستور داده پناه‌گاه‌‌ها در شهرهای نزدیک به مرز با لبنان گشوده شوند.

۰۱:۱۲- رژیم صهیونیستی اعلام کرد بین ۵ تا ۷ راکت از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. طبق ادعای تل‌آویو تمامی این راکت‌ها در خاک لبنان فرود آمده‌اند.

۰۰:۵۸- گزارش‌های اولیه از شلیک راکت از منطقه میسگاوآم در شمال فلسطین اشغالی حکایت دارند.

۰۰:۵۷- منابع خبری از فعال شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی در نزدیکی مرز با لبنان خبر دادند.

۰۰:۴۹- سرایا القدس اعلام کرد با تعداد زیادی موشک «سدیروت» و نگب غربی را هدف قرار داده است.

۰۰:۳۴- منابع خبری گزارش داده‌اند شورای امنیت سازمان ملل متحد سه‌شنبه یکبار دیگر برای بررسی درگیری‌های میان دو طرف تشکیل جلسه می‌دهد.

انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول