اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالیت تشکل‌های سیاسی نباید صرف انتخابات باشد

امام جمعه ساوه گفت‌: فعالیت تشکل‌های سیاسی نباید صرف انتخابات باشد.

فعالیت تشکل‌های سیاسی نباید صرف انتخابات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شب گذشته در دیدار با دبیر و اعضای مجمع نخبگان انقلابی حوزه و دانشگاه استان مرکزی و شهرستان ساوه با بیان این که فعالیت تشکل‌های سیاسی نباید صرف انتخابات باشد اظهار کرد: احساس تکلیف برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب نباید مقطعی و منوط به مناسبت‌های ملی مانند انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه این نوع احساس تکلیف یک وظیفه ملی و شرعی بوده و باید به صورت مستمر انجام شود افزود: استمرار این نوع فعالیت‌ها باید در همه مقاطع دیده شود و نقش‌آفرینی‌ها به زمان‌های خاص موکول نشود.

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و بسیج دانشجویی توسط مجمع نخبگان حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: در دانشگاه‌ها و حوزه‌های سطح شهرستان ظرفیت‌های قابل قبولی وجود دارد که باید با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها دستاوردهای نظام را بیان و از آن صیانت کرد.

حسینی افزود: ارتباط مجمع نخبگان انقلابی حوزه و دانشگاه با شورای فرهنگ عمومی باید در جهت دست‌یابی به تمدن اسلامی و تقویت فرهنگ عمومی باشد و شورای فرهنگ به عنوان مرجع عالی تصمیم‌گیری‌های فرهنگی ظرفیت مهمی برای تصمیمات مؤثر در حوزه فرهنگ به شمار می‌رود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از این ظرفیت برای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه تأکید کرد و افزود: این مهم با تقویت ارتباط مؤثر مجمع نخبگان انقلابی حوزه و دانشگاه با شورای فرهنگ عمومی عملیاتی خواهد شد.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات بر لزوم بصیرت افزایی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشت و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای مجمع نخبگان انقلابی حوزه و دانشگاه بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم است.

حسینی بیان کرد: این موضوع را باید به جامعه القا کرد که انتخابات صرفاً یک حرکت نمایشی نبوده و نیست بلکه حضور حداکثری مردم مهر تأییدی بر اقتدار نظام و جمهوریت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جمهوریت از ارکان نظام اسلامی بوده و به هیچ‌وجه قابل بازنگری نیست قلمداد کرد: حضور مردم در صحنه از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است که در آن مقطع از آن به عنوان بیعت یاد می‌شده و اکنون از آن به انتخابات تعبیر می‌شود.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه دشمنان نظام به دنبال حذف کردن جمهوریت نظام هستند، تصریح کرد: عدم صداقت برخی مسئولان و برخی سو مدیریت‌ها منجر به همراهی با دشمن در تقویت این فرضیه شده که نتیجه آن نیز فراگیری فضای ناامیدی و یاس در کشور خواهد شد در حالی که با مدیریت صحیح و صداقت با آحاد مردم می‌توان نسبت به تقویت اعتماد عمومی مردم به حاکمیت قدم برداشت.

حسینی بیان صحیح شرایط کنونی کشور و پاسخ به شبهات جامعه را از مهم‌ترین وظایف نخبگان برای تشویق مردم جهت حضور حداکثری برای حضور در پای صندوق‌های رأی دانست و تصریح کرد: حوزویان و دانشگاهیان نقش بسزایی در این امر دارند که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود این اقدام را عملیاتی کنند.

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان مرکزی نیز در این جلسه به فعالیت مجمع نخبگان حوزه و دانشگاه در کشور از ۱۲ سال قبل اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در استان مرکزی فعالیت این تشکل سیاسی - فرهنگی با حضور نخبگان حوزه و دانشگاه‌ها شکل رسمی به خود گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

رضا رحیمی بصیرت افزایی را یکی از مهم‌ترین رویکردهای مهم این تشکل دانست و اضافه کرد: این مجمع در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری به دنبال تقویت بینش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و انقلابی جامعه بوده تا آرمان‌های امام و رهبری را محقق کند 

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را رویکرد و انگیزه دوم فعالیت مجمع نخبگان حوزه و دانشگاه دانست و گفت: انتخابات خردادماه از حساس‌ترین انتخابات تاریخ کشور است چراکه دشمنان تلاش فراوانی برای کاهش میزان حضور مردم در انتخابات کرده‌اند تا عدم حضور مردم را نه به جمهوری اسلامی ایران تلقی کنند.

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان مرکزی افزود: بنابراین تمام تلاش خود را در جهت بصیرت افزایی مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات به کار خواهیم برد تا بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان این نظام بزنیم.

رحیمی با بیان اینکه انتقادات موجود از وضعیت فعلی معیشتی و اقتصادی را می‌پذیریم گفت: امیدواریم سکان هدایت قوه مجریه به دست فردی برسد تا با تقویت امیدآفرینی و ساماندهی وضعیت فعلی بتواند مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را رفع کند.

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه بسیاری از نخبگان جامعه مورد فراموشی قرار گرفته‌اند افزود: شناسایی نخبگان در حوزه‌های مختلف و کشف استعداد آنها بخشی از کارکرد مجمع می‌باشد تا با بررسی دقیق ماهیت انقلاب ضمن صیانت از دستاوردهای انقلاب، عدالت اجتماعی را در جامعه حاکم و برای رفع مشکلات مردم قدم‌های مثبت برداریم.

خسرو آرام تدوین و توصیف ماهیت انقلاب و شناخت و ماهیت دانشگاه را در جهت تلاش برای تحول علمی و ساختاری دانشگاه‌ها از اهداف فعالیت این مجمع دانست و گفت: ارتقا شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجویان در راستای تحقق اهداف تمدن اسلامی، ارتقای معرفت دینی و بصیرت افزایی جامعه را از جمله اهداف فعالیت این مجمع است که این مهم با مشارکت همه اعضا محقق دست‌یافتنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مجمع به دنبال صدور مکتب و گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی به سایر کشورهاست خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم کنیم که گفتمان انقلابی برگرفته از تمدن اسلامی در دانشگاه‌های خارج از کشور نیز تدریس شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای این مجمع در خصوص اهداف فعالیت و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خردادماه به بحث و تبادل نظر پرداخته و نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان کردند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول