اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تعطیلی یک دوم واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی/ وزیر صمت با یک امضای طلایی جلوی واردات اجناس غیرضرور را بگیرد

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه 40 هزار واحد صنعتی و کارخانه‌ای و یک دوم واحدهای تولیدی کشور در شهرک‌های صنعتی تعطیل هستند، گفت: وزیر صمت می‌تواند با یک امضای طلایی جلوی واردات کالاهای غیرضروری را بگیرد.

تعطیلی یک دوم واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی/ وزیر صمت با یک امضای طلایی جلوی واردات اجناس غیرضرور را بگیرد

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 28 اردیبهشت ماه 1400) در جلسه علنی مجلس و در سؤال خود از علیرضا رزم حسینی وزیر صمت درباره واردات کالاهای غیرضروری به کشور اظهار داشت: من 4 سؤال از آقای رزم حسینی پرسیدم که تاریخ دو سؤالم 8 مهر سال گذشته بوده است؛ یعنی همان روزی که وزیر صمت از مجلس رأی اعتماد گرفت؛ سؤال من ناظر بر وضعیت این وزارتخانه و عملکرد آن است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین علل و بخشی از سقوط تولید، تعطیل شدن 40 هزار واحد تولیدی و کارخانه‌ای که با هزار رنج و زحمت توسط سرمایه گذار به مرحله تولید رسیده است می‌باشد.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: یک دوم واحدهای تولیدی کشور در شهرک‌های صنعتی تعطیل است و یکی از علل عمده تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی واردات بی‌رویه و قاچاق کالاست.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: اگر وزیر صمت هیچ کاری نکند و در وزارتخانه بنشیند و پایش را روی پایش بیندازد، و فقط لیست تولید داخلی و ظرفیت تولید را بررسی کند و لیست واردات کشور را هم بررسی کند، و با حضور کارشناسان مختلف مقایسه‌ای در این باره انجام دهد، خیلی از کارها و مشکلات حل خواهد شد، لذا از آقای رزم حسینی وزیر صمت می‌خواهم با یک امضا جلوی واردات بی رویه بگیرد که البته این کار نه بودجه می‌خواهد و نه امکانات و تسهیلات.

وی افزود: با یک امضای طلایی وزیر صمت برای جلوگیری از واردات کالاهای غیرضرور فتوای 20 سال قبل مقام معظم رهبری اجرا می‌شود که فرمودند حرام شرعی است واردات کالاهایی که در کشور تولید می‌شود و آن وقت عده‌ای آن را وارد کنند.

وی گفت: آقای روحانی؛ حسین فریدون را بیرون کن، زیرا با تقلید صدای شما در تماس تلفنی با گمرک بندر شهید رجایی خواستار صدور مجوز برخی اقلام دپو شده در این گمرک شد، این موضوع را در مجلس هشتم افشا کردم و مقام معظم رهبری از رئیس جمهور خواستار توضیحاتی در این زمینه شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: برخی کارشناسان در وزارتخانه صمت هستند که نقش وزیر را دارند و وزیر پادویی آنها را می کند! وزیر باید در مقابل اینگونه کارشناسان بایستد و از اختیارات قانونی خود استفاده کند تا تولیدکننده ای که کارگرانش بیکار شده اند، به چرخه تولید بازگردد.

کریمی قدوسی گفت: از خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد بازدید کردم، خط تولیدی که در شرایط تحریمی وارد و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌کرد، این واحد تولیدی تعطیل شد زیرا در روبروی آن شرکتی قطعات چینی را وارد و با نام و برچسب تولید داخل، تحویل ایران خودرو می‌داد. دلیل افزایش قیمت خودرو، واردات قطعات است، اما ایران خودرو قطعات تولیدی از پیمانکاران ایرانی خود را تحویل نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: مطالب من ناظر بر نقشه سرویس‌هایی است که در این دولت به دست آقایان روحانی، جهانگیری و واعظی اجرا و خزانه را خالی و تمامی صنعت را زیر و رو کرد. با اراده وزیر می‌توان 6 ماهه از واردات بی رویه جلوگیری کرد، اما اجازه آن داده نمی‌شود!

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: وزیر صمت در راستای حل برخی از مشکلات قدم هایی برداشته، اما هنوز حریف نیروهای مقابل خود نشده، بنابراین توضیحات وی را قانع کننده نمی‌دانم.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول