اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شد

پارلمان اردن با ارسال یادداشتی به نخست‌وزیر این کشور، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و فراخوانی سفیر اردن از تل‌آویو را خواستار شد.

پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان (پارلمان) اردن روز دوشنبه(دیروز) با حضور «بشر الخصاونه» نخست‌وزیر و دیگری اعضای هیأت دولت به منظور بررسی اوضاع فلسطین تشکیل جلسه داد.

«عبدالمنعم العودات» رئیس پارلمان اردن در این جلسه گفت که یادداشتی با امضای نمایندگان پارلمان به نخست‌وزیر ارائه شد که طی آن اخراج «امیر ویسبورد» سفیر رژیم صهیونیستی از اردن و فراخوانی «غسان المجالی» سفیر اردن از تل‌آویو درخواست شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، الخصاونه نیز گفت که دولت این یادداشت پارلمان و گزینه‌های دیگری برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را بررسی خواهد کرد.

بنابراین گزارش، نمایندگان پارلمان اردن بر ضرورت اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان در واکنش به تجاوزات این رژیم علیه ملت فلسطین تأکید کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری «عمون» اردن، نمایندگان پارلمان اردن همچنین تعلیق تمامی توافقنامه‌ها و معاهدات امضا شده با رژیم صهیونیستی از جمله معاهده صلح «وادی عربه» و توافقنامه گاز را خواستار شدند.

«غازی الذنیبات» نماینده پارلمان اردن در این خصوص گفت که رژیم اشغالگر یک باندی است که مرتکب کشتاری در فلسطین و سیناء شده و سران این باندها اکنون روسای رژیم صهیونیستی هستند.

در همین ارتباط «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در واکنش به انتقادات تعدادی از نمایندگان پارلمان درباره عدم وجود موضع سیاسی رسمی کشورشان در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تأکید کرد: «موضع رسمی اردن وجود داشته و اردن نخستین کشوری بود که دست به اقداماتی زد و از حمایت از ساکنان محله شیخ جراح و حوادث مسجدالأقصی سخن گفت و دیپلماسی اردن در کمک به برادران فلسطینی و ایستادگی در کنار آن‌ها و مقابله با این اقدامات سهیم بوده است.»

اردن از یک هفته پیش شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده مردمی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته دور تازه‌ای از حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون ۲۰۳ نفر از جمله ۵۸ کودک را به شهادت رسانده و ۱۲۳۵ نفر را زخمی کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول