اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

محمدیاری: ۹۰ درصد نمایندگان مجلس اضافه وزن دارند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:اگر سری به مجلس بزنید خواهید دید ۹۰ درصد نمایندگان اضافه وزن دارند.

محمدیاری: ۹۰ درصد نمایندگان مجلس اضافه وزن دارند

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن محمدیاری با حضور در فدراسیون ورزشهای همگانی ضمن دیدار با افشین ملایی رئیس و محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر نمایندگان مجلس به ورزش همگانی، سلامت مردم بیشتر از گذشته در اولویت برنامه ها قرار بگیرد. 

نماینده ماسال، رضوانشهر و تالش در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن آخرین وضعیت ورزش همگانی در کشور و سلامت مردم ایران گفت: قطعا سلامت مردم باید به یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس تبدیل شود. متاسفانه در حال حاضر این اتفاق رخ نمی دهد و حداقل در یکسال اخیر ندیدم نماینده ای در نطق پیش یا پس از دستور و یا در تذاکراتش به این موضوع مهم و تامین بستر لازم برای ورزش کردن مردم ایران اشاره کند. 

محمدیاری با ابراز نگرانی از تامین سلامت مردم کشور در آینده، عنوان کرد: آماری که رئیس فدراسیون در مورد میزان چاقی و کم تحرکی بین دانش آموزان و اقشار مختلف ارائه دادند برای بنده یک تلنگر بود که از این به بعد در نطق های خودم در مجلس به ورزش همگانی اشاره کنم. 

وی ادامه داد: البته پیش از این هم نطق هایی در مورد ورزش داشته ام چرا که مردم ماسال، رضوانشهر و تالش هم از نظر ورزشی کم برخوردار هستند. ضمن این که در دیدار اخیرم با وزیر ورزش این موضوع را مطرح کردم که با استقبال او هم همراه شد. 

این نماینده مجلس با بیان این که ورزش همگانی با ۸۰ میلیون ایرانی ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: قطعا این موضوع را در مجلس مطرح خواهم کرد و پیگیری های لازم را هم خواهم داشت تا توجه بیشتری به ورزش همگانی و تامین سلامت مردم صورت بگیرد. 

محمدیاری در مورد اضافه وزن و کم تحرکی بین از ۳۵ درصد دانش آموزان گفت: این آمار وظیفه ما را سنگین تر می کند تا با اهمیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنیم. البته اگر سری به مجلس بزنید خواهید دید که ۹۰ درصد نمایندگان مجلس هم اضافه وزن دارند. در بین نمایندگان هم اضافه وزن و کم تحرکی بیداد می کند. اگر می خواهیم از این وضعیت خارج شویم باید از خودمان شروع کنیم و قدم اول را خودمان برداریم.

نماینده مردم ماسال، رضوانشهر و تالش در ادامه به آمادگی این سه شهر برای همکاری با فدراسیون ورزش همگانی اشاره کرد و یادآور:  در اولین جلسه شورای اداری ماسال و تالش این موضوع را مطرح خواهم کرد تا هیات های شهرستانی در حوزه ورزش همگانی فعال تر شوند. واقعیت این است که مردم ماسال، تالش و رضوانشهر از کم برخوردارترین افراد از نظر امکانات ورزشی هستند.

محمدیاری ادامه داد: این در حالی است که بستر لازم برای توسعه و گسترش ورزش در این منطقه به واسطه داشتن منابع طبیعی بکر فراهم است. واقعیت این است که ما خودمان نتوانسته ایم بستر لازم برای ورزش مردم را فراهم کنیم. دست دولت بسته است اما این دلیل نمی شود که ما به ورزش نپردازیم. 

در این دیدار افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی نیز با ارائه گزارشی از وضعیت سلامت و ورزش مردم ایران گفت: واقعیت تلخ و نگران کننده این است که بیماری های غیرواگیر بین همه مردم افزایش داشته است و هیچ تفاوتی بین مردم شهری و روستایی نیست. 

ملایی ادامه داد: تغییراتی که در سبک زندگی مردم صورت گرفته بیماری های غیرواگیر را بین مردم شهری و روستایی اضافه کرده است و الان فشار خون، دیابت و چوبی خون در بین همه یکسان شده است. 

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در پایان تاکید کرد: توجه به ورزش همگانی و تامین سلامت مردم باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود تا همه مسئولانی که در این حوزه دستی بر آتش دارند بتوانند در جهت تامین سلامت مردم و توسعه زیرساخت های ورزشی اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول