اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

طراحی بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا برای اولین بار در جهان/ 100 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد

پرداخت خسارت توقف کسب و کارهای کوچک و متوسط ناشی از کرونا امروز در بیمه مرکزی انجام شد.

طراحی بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا برای اولین بار در جهان/ 100 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با شیوع بیماری کرونا برای اولین بار بیمه تعاون پیشنهاد کرد بیمه‌نامه توقف کسب و کارهای ناشی از اپیدمی کووید ـ 19 طراحی شود که بیمه مرکزی با تأیید این پیشنهاد و با عاملیت بیمه مرکزی و همچنین با اتکای بیمه ایران و بیمه مرکزی اقدام به فروش بیمه‌نامه به صاحبان کسب و کار کرد.

امروز مراسم آئین‌ پرداخت خسارت بیمه ناشی از توقف کسب و کار به 2 هزار واحد صنفی تحت پوشش این بیمه‌نامه در محل بیمه مرکزی ایران انجام شد.

در این مراسم یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون گفت: این بیمه‌نامه که با ابتکار بیمه تعاون طراحی شد برای توقف کسب و کار ناشی از تعطیلی دولت و یا ستاد ملی کرونا برای واحدهای کسب و کار طراحی شده است که برای توقف 60 روز فعالیت این کسب و کارها طراحی شده و فرانشیز بیمه‌گزاران 7 روز در نظر گرفته شده و برای درآمد از روزانه 500 هزار تومان تا 12 میلیون تومان و برای خسارت 60 روزه 30 میلیون تا 720 میلیون تومان طراحی شده است.

وی گفت:‌خسارت‌های اعلامی به شعب بیمه تعاون در سراسر کشور 100 میلیارد تومان بوده که در این زمینه 3600 واحد کسب و کار کوچک و متوسط بیمه‌نامه مربوطه را خریده و 200 فقره از کسب و کارها تا کنون به میزان 6 میلیارد تومان خسارت دریافت کرده‌اند.

همچنین غلامرضا سلیمانی مدیرعامل بیمه مرکزی ایران نیز در این مراسم اعلام کرد:‌بعد از بروز بیماری کرونا که در سراسر دنیا روی داد برای اولین بار در ایران خدمت جدیدی برای توقف کسب و کارهای ناشی از کرونا طراحی شده که این خدمت توسط اتحادیه جهانی شرکت‌های بیمه به نام ایران و با ابتکار ایران ثبت شده است.

وی گفت:‌ بیمه‌نامه‌ها برای توقف کسب و کارهای کوچک با درآمدهای از روزی 500 هزار تومان تا 12 میلیون تومان طراحی شده که به مدت حداکثر 60 روز یعنی به میزان 30 میلیون تومان تا 720میلیون تومان طراحی شده است. 

مدیرعامل بیمه مرکزی گفت: در این زمینه بیمه تعاون 13.5 درصد تا 30 درصد خسارت‌ها را متقبل کرد و بقیه خسارت‌ها توسط بیمه ایران و بیمه مرکزی به عنوان اتکایی تحت پوشش قرار گرفت.

سلیمانی گفت:‌در زمان بیماری کرونا شرکت‌های بیمه ایرانی 8 هزار میلیارد تومان از ابتدای کووید از اسفند 98 تا آخر 99 به عنوان پرداخت بیمه به بیمارستان‌های کشور انجام داده‌اند که البته این غیر از  پاراکلینیک‌ها و درمانگاه‌ها بوده است.

وی همچنین گفت:‌در این مدت متأسفانه تعدادی از همکاران بیمه ای هم دچار این بیماری شده و از دست رفتند.

مدیرعامل بیمه مرکزی گفت: پرداخت خسارت به واحدهای متوقف شده کسب و کار ناشی از کرونا که در اثر تعطیلی ستاد ملی کرونا و یا دولت دچار خسارت شده‌اند انجام گرفت.

در این مراسم همچنین یکی از صاحبان کسب و کار چک دریافت خسارت را گرفت با تشکر از بیمه تعاون و بیمه مرکزی برای طراحی بیمه‌نامه توقف کسب و کارها گفت: اگر اینگونه بیمه‌نامه‌ها نبودند در تعطیلی ناشی از کرونا دچار خسارت‌های فراوان می‌شدیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول