اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

واکنش سلبریتی‌های جهان به جنایات صهیونیست‌ها/ از نامه به بوریس جانسون تا خطابه به وزیر خارجه آمریکا

«مارک روفالو»، ستاره هالیوودی فیلم «انتقام جویان»، در توئیتر نوشت: « بیش از ۳۰ کودک کشته شده، مادرها مرده اند و صدها نفر زخمی شده. زمان آن رسیده که برای آزادی فلسطینی ها علیه اسرائیل متحد شویم و صهیونیست ها را تحریم کنیم.»

واکنش سلبریتی‌های جهان به جنایات صهیونیست‌ها/ از نامه به بوریس جانسون تا خطابه به وزیر خارجه آمریکا

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما و رسانه ـ علیرضا سپهوند: تشدید درگیری های رژیم صهیونیستی و فلسطین، که طی چند روز به شهادت ده ها تن از جمله زنان و کودکان منجر شده، نگرانی های بین المللی را درباره احتمال یک جنگ همه جانبه برانگیخته است. حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه در محاصره که البته با پاسخ دندان شکن و هراس افزای ستاره باران موشکی حماس پاسخ داده می شود، این هفته بزرگترین شدت درگیری ها از زمان جنگ هفت هفته ای اسرائیل غاصب به غزه در سال ۲۰۱۴ را به ثبت رسانده است. از روز دوشنبه حداقل ۸۳ فلسطینی در غزه از جمله ۱۷ کودک به شهادت رسیده و هفت نفر از صهیونیست ها نیز کشته شده اند، که بنابر اخبار رسانه های صهیونیستی تا روز پنجشنبه حماس بیش از ۱۶۰۰ موشک به قلب سرزمین های اشغالی شلیک کرده است.

این درگیری برنامه های خبری بین المللی را دربرگرفته و منجر به درخواست های جهانی برای تنش زدایی شده است. همچنین مورد توجه چهره های برجسته عمومی و افراد مشهور از جمله «راجر واترز» خواننده و بنیانگذار گروه معروف به «پینک فلوید»، «سوزان  ساراندون» هنرپیشه سرشناس هالیوود و دارنده چندین اسکار، چهره های تلویزیونی فلسطینی-هلندی بلا و جیجی حدید، ملاله یوسف زَی فعال مشهور حقوق بشری و برنده جایزه صلح نوبل، «مارک روفالو» هنرپیشه سرشناس هالیوود و «زین مالک» خواننده جوان مشهور و محبوب جهانی با تبار عربی قرار گرفته است و به شدت جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند. در این بین معدود سلبریتی هایی هم بوده اند که برخلاف وجدان عمومی این روزهای جهان به حمایت از رژیم اشغالگر اقدام کرده اند که با چنان واکنش گسترده و شدیدالحنی مواجه شده اند که برخی از آن ها به سرعت از موضع خود عقب نشینی کرده اند که در آن میان می توان به «گال گدوت» هنرپیشه اسرائیلی فیلم «زن شگفت انگیز»اشاره کرد. 

«راجر واترز»، بنیانگذار و خواننده گروه معروف «پینک فلوید»، در میان افزایش شدید خشونت در محاصره فلسطین، به شبکه تلویزیونیRT گفت: دولت های جهانی باید همه کمک های نظامی به اسرائیل را متوقف کرده و خواستار پایان حمله وحشیانه آن به غزه شوند.

وی گفت: مگر اینکه فشارهایی بر دولت اسرائیل وارد شود تا جلوی حمله وحشیانه و قاتلانه خود به غزه را بگیرد، آنها با توافق و رضایت خودشان متوقف نمی شوند. آنها به طور ناگهانی سیاست ها را تغییر نخواهند داد.
وی گفت که کمک های نظامی خارجی باید اولین اقدام برای جلوگیری از جنایات اسرائیل باشد.

بلا حدید مدل و چهره تلویزیونی آمریکایی، که پدرش فلسطینی است، پیامی را برای حمایت از فلسطینیان در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد که در زمان انتشار توسط بیش از یک میلیون کاربر پسندیده(لایک) شد.

در پست این سلبریتی ۲۴ ساله آمده است: «نسل های آینده با ناباوری به عقب نگاه خواهند کرد و تعجب خواهند کرد که چگونه ما اجازه دادیم رنج فلسطینیان برای مدت طولانی ادامه یابد. یک فاجعه انسانی درست در مقابل چشمان ما رخ می دهد. سیاستمداران از ترس سرزنش، در این شرایط به لکنت زبان افتاده اند، در حالی که جهان برای جلوگیری از توهین به افراد به اشتباه سکوت کرده است. تاریخ به ما یاد داده است که حرف خود را بزنیم.

یکی از کاربران توییتر ضمن به اشتراک گذاشتن تصویری از پست «بلا حدید»، اظهار نظر کرد: «همه باید درباره آنچه در فلسطین اتفاق می افتد صحبت کنند.»

«ملاله یوسف زَی» با انتشار یک ویدئو، همبستگی خود با مردم فلسطین را ابراز کرد. یوسف زَی، ۲۳ ساله، در پیامی همراه با فیلم نوشت: «یک کودک فلسطینی باید در کلاس نشسته باشد، نه در میانه یک آوار. رهبران جهان باید بلافاصله برای حمایت از حقوق بشر فلسطینیان اقدام کنند.»

«ریز احمد»، هنرپیشه مشهور بریتانیایی، از جمله کسانی بود که یکی دیگر از توییت های یوسف زی را که حاوی گزارش یونیسف در مورد تأثیر آن بر کودکان فلسطینی بود، به اشتراک گذاشت.

و اما «زین مالک» خواننده انگلیسی که موفقیت جهانی وی در مارکت موسیقی آمریکا او را به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین خواننده های جوان دنیا تبدیل کرده، نیز گزارش یونیسف را با ۳۱ میلیون دنبال کننده خود به اشتراک گذاشت و دنیا را از کودکان فلسطینی که در درگیری توسط صهیونیست ها به شهادت رسیده اند، مطلع کرد.

«سوزان ساراندون» هنرپیشه سرشناس و دارنده چند جایزه اسکار و فعال آمریکایی بارها در حمایت از فلسطین توئیت کرده است.

وی در یکی از پست های خود نوشت: «همبستگی با ملت فلسطین که با تهدید دولت قوم اسرائیل و سازمانهای مهاجران یهودی مواجه بوده و با تهدیدهای پاکسازی قومی روبرو هستند، الزامی است و جهان همچنان دارد تماشا می کند!»

«مارک روفالو»، ستاره هالیوودی فیلم «انتقام جویان»، در توئیتر نوشت: « بیش از ۳۰ کودک کشته شده، مادرها مرده اند و صدها نفر زخمی شده. زمان آن رسیده که برای آزادی فلسطینی ها علیه اسرائیل متحد شویم و صهیونیست ها را تحریم کنیم.»

 وی اواخر روز سه شنبه در توییتر نوشت: «تحریم های آفریقای جنوبی به آزادی سیاه پوستان کمک کرد. زمان مجازات اسرائیل برای آزادی فلسطینی ها است. به کارزار ما بپیوندید.»

روفالو مشهور به نقش های مختلف هالیوود، از جمله هالک، نوشت: «۱۵۰۰ فلسطینی در اورشلیم با اخراج روبرو می شوند. ۲۰۰ معترض زخمی شده اند. ۹ کودک کشته شده اند. او از «هشتگ شیخ جراح» محله اورشلیم شرقی که فلسطینیان را مجبور می کنند که خانه هایشان را ترک کنند،  استفاده کرد.»

روفالو همچنین پیوند کمپین، «خانه های فلسطینیان در اورشلیم را نجات دهید» که خطاب به وزیر امور خارجه ایالات متحده بلینکن، نمایندگان پارلمان و سران کشورها است، به اشتراک گذاشت.

در این میان «ویولا دیویس» هنرپیشه برنده اسکار  پست «بیایید در مورد آنچه در شیخ جراح می گذرد، صحبت کنیم، همراه با ۱۰ تصویر در توضیح زمینه اخراج فلسطینیان به اشتراک گذاشت که با واکنش گسترده کاربران مواجه شد.

پست دیگری توسط «لنا هدی»، هنرپیشه برمودایی- انگلیسی منتشر شد که نقش «سرسی لنیستر» را در «بازی تاج و تخت» ایفا کرده است. او تصویری با عنوان «شیخ جراح را نجات دهید، آپارتاید صهیونیستی اسرائیلی» به همراه چندین فیلم و گرافیک از شرح وقایع اخیر، به اشتراک گذاشت.

«دی جی خالد»، تهیه کننده فلسطینی - آمریکایی به دلیل عدم صحبت در این باره به طور خلاصه در شبکه های اجتماعی محکوم شد. اما او با ارسال تصویری از الاقصی، پیغام داد: «ارسال عشق و نور و دعا برای خواهران و برادران فلسطینی من.»

چندین هنرپیشه دیگر، پست های همبستگی با فلسطینیان را به اشتراک گذاشتند، از جمله «مایکل بی جردن» هنرپیشه معروف فیلم «پلنگ سیاه».

«بانی رایت»، هنرپیشه نقش «جینی ویزلی» در سریال «هری پاتر»، تصویری را به اشتراک گذاشت که در آن نوشته بود: «آنچه در فلسطین اتفاق می افتد پیچیده نیست. این استعمار مهاجران یهودی و پاکسازی قومی است.»

«پولتر» در حالی که در نامه ای به «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس او را دعوت کرده بود که علیه الحاق سرزمین فلسطین اقدام کند، نوشت: «دولت انگلیس باید خشونت وحشیانه و اخراج اجباری علیه فلسطینیان ساکن شیخ جراح را محکوم کند.»

«ناتالی پورتمن» هنرپیشه اسرائیلی - آمریکایی پس از اشتراک پست اینستاگرامی ویولا دیویس، هنرپیشه همکار، و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، مورد تمجید قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸، پورتمن در مراسم اهدای جایزه در اسرائیل به دلیل نگرانی در مورد دولت اسرائیل شرکت نکرد.

ورزشکاران همچنین مطالب خود در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را به اشتراک گذاشتند، از جمله «سانی بیل ویلیامز» بازیکن راگبی، «ابتهاج محمد»، شمشیربازی المپیک و «خبیب نورماگومدوف»، ستاره UFC. چندین فوتبالیست از جمله «محمد صلاح»، «پل پوگبا» و «ریاض محرز» پیام های همبستگی خود با مردم فلسطین را ارسال کردند.

 

تایید کنندگان جنایات رژیم صهیونیستی را بشناسیم

«گال گدوت»، هنرپیشه صهیونیست هالیوودی فیلم «زن شگفت انگیز» که قبلاً در ارتش اسرائیل خدمت می کرد، گفت اسرائیل در حال جنگ است و افزود این کشور سزاوار زندگی به عنوان یک ملت آزاد و امن است.»

این هنرپیشه ۳۶ ساله در پیامی که در توییتر منتشر کرد ، گفت: «همسایگان ما لیاقت چنین اوضاعی را دارند. من برای قربانیان(صهیونیست) و خانواده های آنها دعا می کنم. من دعا می کنم که این خصومت غیر قابل تصور پایان یابد، برای رهبران ما دعا می کنم تا راه حل را پیدا کنند تا بتوانیم در کنار هم در صلح زندگی کنیم.»

نظرات وی انتقادات شدید و گسترده ای به دنبال داشت:

یکی از کاربران توییتر با اشاره به پست گادوت اظهار نظر کرد: «او حتی نمی تواند کلمه فلسطین را بگوید.»

این هنرپیشه صهیونیست هالیوودی در ادامه واکنش های تند جهانی به اظهاراتش در دفاع از رژیم صهیونیستی گفت: «قلبم می شکند. کشور من در جنگ است. من نگران دوستانم هستم.

گادوت به دلیل کوتاهی در گفتن کلمه «فلسطینی ها» و کنار آمدن با اسرائیل از سوی کاربرانی از سراسر جهان محکوم شد.

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی در مورد این هنرپیشه صهیونیست نوشت: با توجه به اینکه این بازیگر در طول جنگ ۲۰۰۶ لبنان در ارتش اسرائیل خدمت کرده، که منجر به شهادت ۱۲۰۰ تن عمدتا غیرنظامی شد، بعید به نظر می رسد که اظهاراتش تعجب آور باشد. گدوت در طول جنگ ۲۰۱۴ غزه، با استفاده از هشتگ «Love IDF» یک پست فیسبوکی را با ارسال «عشق و دعا» برای نیروهای ارتش اسرائیل به اشتراک گذاشت.

یکی دیگر از چهره های سرشناس که جنجال به پا کرد، «تایسون فیوری» بوکسور سنگین وزن انگلیس بود.

روز چهارشنبه، فیوری با نوشتن «برای اسرائیل دعا کنید» در استوری اینستاگرام خود خشم کاربران رسانه های اجتماعی طرفدار فلسطین را برافروخت.

وقتی که مشتزن بریتانیایی، حرف خود را پس گرفت!

این مشت زن بریتانیایی به سرعت از پست خود فاصله گرفت و در یک ویدیو اظهار داشت که شخص دیگری آن را به اشتراک گذاشته است. او گفت: «زیاد درگیر مباحث سیاسی نبوده است.»

 او بعداً تصویری را به اشتراک گذاشت با عنوان «تو باید فراموش کنی»که در آن لباسی با کلمات «فلسطین آزاد» روی آن نوشته شده بود.

«ترِوِر نواح»، کمدین هالیوودی با تبار آفریقای جنوبی نیز در میان افرادی بود که در شبکه های اجتماعی با واکنش های مختلفی مواجه شد. 

او یک کلیپ ۹ دقیقه ای به اشتراک گذاشت که در آن سعی داشت اوضاع اسرائیل و فلسطین را کم اهمیت جلوه دهد. با این حال، بسیاری از فعالان او را به خاطر طرح این پست مواخذه کرده و مورد حملات انتقادی قرار دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول