اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغ‌های سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با افت ملخ در سطح مزارع و باغ‌های این استان در حال انجام است.

مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغ‌های سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس مشیریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آفت ملخ به عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات مزارع، باغ‌ها و مراتع شناخته شده که در صورت عدم مبارزه اصولی بخش قابل‌توجهی از گیاهان زراعی و مرتعی را از بین می‌برد و در واقع رقیبی سرسخت برای انسان و دام در مصرف غذا محسوب می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در استان سمنان سالانه حدود۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی پایش می‌شود و ردیابی با آفت ملخ صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سال گذشته حدود چهار هزار هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفت که عمده‌ترین مناطق آلوده در استان بر اساس گزارش‌های واصله شامل مناطق خوش‌ییلاق، علی‌آباد و رضاآباد خارتوران، اولنگ خوریان و کلاته‌های اطراف شاهرود، مناطق قره قاچ، یخچال، سردره از توابع گرمسار، مناطق رامه وار جنه آرادان، مراتع اپرت، رضاآباد، عباس‌آباد، گوشوارک، رسم رودبار و اطراف فولادمحله در مهدی‌شهر است.

مشیریان اضافه کرد: سال گذشته همچنین در مراتع آهوان و مزارع روستای علاء در شهرستان سمنان، روستاهای خنار و امامزاده عبدالله از توابع سرخه، منطقه بادله، سعدآباد، سوسن‌وار، دیباج، مراتع کشت دشت وکجین دشت‏، معلمان، حسنیان و نصرت‌آباد از توابع شهرستان دامغان، مناطق کالپوش، فرود و تلوبین شهرستان میامی نیز مبارزه علیه آفت ملخ انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: انواع ملخ شکم بادمجانی، مراکشی، بومی و ایتالیایی در این استان مشاهده شده است.

مشیریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در شهرستان های میامی، دامغان، گرمسار و سمنان آغاز و تاکنون حدود ۴۰۰ هکتار مبارزه انجام شده است.

وی گفت: برنامه پایش و ردیابی این آفت در استان سمنان به‌صورت مستمر ادامه دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده در شهرستان‌های مختلف استان سمنان مبارزه با این آفت آغاز شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: مدیریت حفظ نباتات این استان، برنامه‌ریزی لازم برای پیش‌آگاهی، ردیابی آفت، تأمین سموم موردنیاز و تجهیز ناوگان سم‌پاشی در این استان را انجام می‌دهد و آمادگی لازم برای مبارزه شیمیایی در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول