اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی گلستان در طرح کشت دیمزارها به کشت کلزا اختصاص یافت

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ طرح کشت دیمزارها در ۲۲ هزار و ۱۴۹ هکتار از اراضی گلستان با کاشت کلزا انجام شد.

بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی گلستان در طرح کشت دیمزارها به کشت کلزا اختصاص یافت

محمدمهدی سلمانزاده در حاشیه نخستین برداشت کلزا در طرح کشت دیمزارها در مزارع شهرستان کلاله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال جهش تولید، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور و وزارت جهاد کشاورزی در راستای اجرای طرح جهش تولید منعقد شد.
وی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه طرح جهش تولید در اراضی دیمزارهای کشور در برخی از استان‌ها از جمله گلستان به صورت پایلوت در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اجرا شد.

 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به منابع تخصیص‌یافته از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سه ماه نخست سال زراعی کارشناسان پهنه‌بندی استان موفق به عقد قرارداد با ۳ هزار و ۵۲۵ بهره‌بردار به مساحت ۲۲ هزار و ۱۴۹ هکتار از اراضی دیم هشت شهرستان و ۴۰۶ روستا در استان گلستان شدند.

وی ادامه داد: با آغاز برداشت محصول در استان امروز شاهد نخستین برداشت کلزا در طرح کشت دیمزارها در مزارع کلاله بوده و این طرح به مدت پنج سال با جدیت تمام در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.

سلمانزاده هدف از این طرح را افزایش میزان تولید محصول در مزارع دیم، اتکا به محصولات کشاورزی برای ارتقای امنیت غذایی کشور، افزایش درآمد کشاورزان در مزارع دیم، تقویت خاک، کاهش خطرات طبیعی مانند سیل و نابودی زمین دانست.
انتهای پیام/2307/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول