اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تدوین سند «تحول آموزش در راه‌آهن» با مشارکت دانشگاه‌ شهید بهشتی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سند تحول آموزش در راه‌آهن با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در حال تدوین است و در آن سند، توجه به حل مسئله و کاربردی کردن آموزش و پژوهش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

تدوین سند «تحول آموزش در راه‌آهن» با مشارکت دانشگاه‌ شهید بهشتی

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن با حضور مدیرعامل راه آهن و وزیر راه و شهرسازی، در دانشگاه علم و صنعت آغاز به کار کرد.

در این مراسم سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: با حمایت‌های مقام معظم رهبری، ریل‌گذاری خوبی را در توسعه صنعت ریلی شاهد هستیم و پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک ریلی طبق سند چشم انداز با همت بلند دانشجویان و اساتید کشور‌ به نقطه مطلوبی رسیده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: با تکیه بر توان متخصصان و تولید کنندگان داخلی می‌توانیم در توسعه کمی و کیفی ریلی کشور گام های مهمی برداریم.

وی بیان کرد: دانشکده راه‌آهن با تقاضای راه آهن ایجاد شده و تاکنون فارغ التحصیلان زیادی را تربیت کرده و دارای ظرفیت های علمی بالایی است.

رسولی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه می‌تواند گره ها و مسایل ما را بگشاید، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و در کنار آن فعالیت های مرکز جهادی پیشرفت و کارگروه های آن که اساتید دانشکده راه آهن در آن حضور دارند، محلی برای تلاقی نخبگی، صنعت و کارشناسان برای حل مسائل اولویت دار شده است.

وی افزود: سند تحول آموزش در راه آهن با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در حال تدوین است و در آن سند، توجه به حل مسئله و کاربردی کردن آموزش و پژوهش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز درباره 6 مسئله بسیار مهم در حال همکاری با دانشگاه علم و صنعت هستیم که با همکاری دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه قطار پر سرعت، هوشمندسازی دستیار لکوموتیوران، پوشش تراورس و موضوع نت هوشمند لکوموتیو ها فعال هستیم.

مدیرعامل راه آهن افزود: 30 درصد از قرارداد‌های پژوهشی راه‌آهن با دانشگاه علم و صنعت منعقد شده است که انتظار داریم با توجه به سابقه درخشان این نسبت بسیار افزایش یابد.

رسولی ضمن تقدیر و تشکر از خانواده راه آهن به خصوص دانشگاه علم و صنعت و دانشکده راه آهن گفت: دستاوردهای کنفرانس سال گذشته را به کار می‌بریم و آمادگی داریم تا از دستاورد ها و مقالاتی که در این کنفرانس ارایه می شود استفاده کنیم و امیدواریم این امر موجب پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر صنعت ریلی بشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول