اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان در ایجاد مراکز جوارکارگاهی پیشرو است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: طرح ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی صنعتی، خدماتی و تولیدی براساس ماده 110 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و با هدف پیوند مهارت و صنعت و توانمندسازی افراد شاغل در حوزه‌های مذکور در سازمان فنی و حرفه‌ای کلید خورده که استان کردستان به عنوان استانی پیشرو در ایجاد این مراکز در سطح کشور شناخته شده است.

کردستان در ایجاد مراکز جوارکارگاهی پیشرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی ظهر امروز در دیدار با مدیر تعاون روستایی استان در سنندج با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای متولی اصلی ارائه آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور است که تربیت نیروی ماهر و کارآمد در بخش‌های مختلف، توانمندسازی افراد شاغل در بازار کار و ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد جویای کار تنها بخشی از فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی افزود: این سازمان 16 گروه هدف را برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی برای خود تعریف نموده است که شامل تمام اقشار جامعه اعم از افراد ساکن در شهرها، روستاها ، سربازان وظیفه، زندانیان ، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی ، دانشجویان و .... می‌شود، که این امر خود نمود گستره آموزش‌های مهارتی در سطح جامعه است.

ارائه آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز پیشرفت واحدهای تولیدی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان لازمه دستیابی به پیشرفت و توسعه در محیط کار را ارائه آموزش‌های مادام العمر به فعالان حوزه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه، مدیریت نوآوری و آموزش سه مؤلفه اصلی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی موفق است که در این بین آموزش و توانمند‌سازی افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

احمدی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی صنعتی، خدماتی و تولیدی براساس ماده 110 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و با هدف پیوند مهارت و صنعت و توانمندسازی افراد شاغل در حوزه‌های مذکور در سازمان فنی و حرفه‌ای کلید خورده که استان کردستان به عنوان استانی پیشرو در ایجاد این مراکز در سطح کشور شناخته شده است.

وی از آمادگی این اداره کل برای اعطای مجوز به تمام واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی سطح استان جهت راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی خبر داد و گفت: قانونگذار مشوق‌های خوبی را برای واحد‌های تولیدی که اقدام به راه‌اندازی این مراکز می‌کنند در نظر گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اضافه کرد: براساس تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی که اقدام به راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی می‌کنند به همان میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه از معافیت‌های مالیاتی بهرمند خواهند شد. 

احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تعامل و همکاری دو سویه شاهد رشد و توسعه تعاونی‌های روستایی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول