اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مدیرعامل پیکان:باید از فیفا در مورد تعویض ششم ما استعلام شود/حکم ناعادلانه باشد پرونده را به خارج می‌بریم

مدیرعامل باشگاه پیکان به اتفاقات دیدار با سایپا واکنش نشان داد.

مدیرعامل پیکان:باید از فیفا در مورد تعویض ششم ما استعلام شود/حکم ناعادلانه باشد پرونده را به خارج می‌بریم

به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر محمدی در گفت و گو با سایت باشگاه پیکان درباره تنش های پیش آمده بعد از دیدار سایپا و پیکان و ماجرای انجام یک تعویض اضافه تیمش در این بازی عنوان کرد: واقعیت این است که من دوست نداشتم در این مسائل اظهار نظری انجام بدهم چون مسائل مربوط به اتفاق رخ داده از سوی سایر مقامات تیم فوتبال باشگاه در رسانه ها به طور شفاف بیان شد. با این حال با گذشت دو روز از این ماجرا احساس می کنم برخی قصه را به سمتی می برند که بوی صداقت و حقیقت نمی دهد.

وی ادامه داد: تفسیر اشتباه سهوی ای که از سوی تیم ما رخ داده، کاملا ساده است. مهم ترین نکته ای که باید در نظر گرفته شود، میزان تاثیرگذاری بازیکنی است که به عنوان تعویضی ششم به زمین رفته است. قطعا کارشناسان داوری و حقوقی که در داخل و خارج از کشور هستند می توانند در این مورد نظر بدهند و ارائه طریق کنند.

مدیرعامل باشگاه پیکان تصریح کرد: اینکه مطالبی درباره تکرار بازی یا تغییر نتیجه آن مطرح می شود برای ما عجیب است. همانطور که گفتم اگر میزان تاثیرگذاری بازیکن را در نظر بگیریم و بدانیم که او فقط چند ثانیه به زمین رفته و حتی توپ به پایش هم برخورد نکرده، واضح خواهد بود که حکم کمیته انضباطی نباید به سمت تکرار یا تغییر نتیجه برود.بی تردید بالاترین مرجع فوتبال فیفا است که باید از این مرجع استاندارد استعلام شود.

محمدی درباره بیانیه ای که باشگاه سایپا در این خصوص صادر کرده، بیان کرد: باشگاه سایپا در بیانیه اش به ما تهمت زده است. آنها اعلام کرده اند در وقفه ایجاد شده برای اینکه پنالتی زده شود، ما از فرصت استفاده کردیم و تعویض ششم را انجام دادیم. این در حالی است که پنالتی در دقیقه 86 زده شده و تعویض ششم ما در دقیقه 97 بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع تهمت واضح به باشگاه پیکان بوده و از مراجع قانونی قابل پیگیری است. ما آن را مصداق تشویش اذهان عمومی و القای تشکیک می دانیم. از طرفی باشگاه سایپا بسیار عجولانه به قانون استناد کرده و این در حالی است که قانون برای مجلس است و ما در فوتبال مقررات انضباطی داریم.

مدیرعامل باشگاه پیکان اضافه کرد: ماده های 61 و 62 مقررات انضباطی فوتبال کاملا مشخص است و می شود به آن استناد کرد. حتی متخصصان داوری و متخصصان حقوقی فوتبال به جز یک نفر که همیشه ساز مخالفت می زند، همگی متفق القول گفته اند که این مساله نقض قانون توسط تیم داوری بوده است. از طرفی باید میزان حضور این بازیکن در زمین و تاثیرگذاری اش مورد بررسی قرار بگیرد و برای جریمه او رای صادر شود.

محمدی ضمن ابراز نگرانی از تلاش های برخی افراد برای ایجاد تغییر در حکم کمیته انضباطی تاکید کرد: من احساس می کنم فدراسیون فوتبال شاید بخواهد با توجه به حضور بعضی از افراد در هیات رییسه فدراسیون فوتبال مسیر دیگری را در صدور حکم خود انتخاب کند. البته این افراد نماینده باشگاه ها در هیات رییسه هستند و باید منافع همه باشگاه ها را در نظر بگیرند، نه فقط باشگاه سایپا.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور سراجی به عنوان مدیرعامل سایپا در هیات رییسه فدراسیون نگران کننده نیست، گفت: من از آقای سراجی به عنوان نماینده هیات رییسه انتظار دارم به دنبال استیفای حقوق باشگاه ها باشد. باشگاه سایپا هم یک باشگاه مانند باشگاه پیکان و بقیه باشگاه ها است. همان اندازه که باشگاه سایپا در فدراسیون فوتبال سهم دارد، باشگاه پیکان هم باید مورد توجه قرار بگیرد. بنابراین وی و همچنین آقای رضاییان باید مدافع حقوق باشگاه ها در هیات رییسه و فدراسیون فوتبال باشند. فدراسیون فوتبال هم باید بدون جهت داری فقط حق و حقیقت را دنبال کند.

مدیرعامل باشگاه پیکان ضمن گلایه از اتفاقات رخ داده در برنامه فوتبال برتر و صحبت های مجری این برنامه عنوان کرد: برنامه گذشته فوتبال برتر به نگرانی ما اضافه کرده است. متاسفانه مجری این برنامه دوشنبه شب به موضوع پیش آمده دامن زد و ماجرا را طوری جلو برد که انگار رییس کمیته انضباطی است.

محمدی افزود:  او به صراحت دو راه را برای صدور حکم پیش روی مسئولان کمیته انضباطی می گذارد و بعد هم بارها تهدید می کند که اگر این دو حالت اتفاق نیفتد، در برنامه های بعدی رییس کمیته انضباطی باید در این خصوص توضیح بدهد!  متاسفانه برنامه فوتبال برتر حتی اجازه پاسخگویی به بنده به عنوان مدیرعامل باشگاه و بیان نقطه نظرات مان را نیز نداد و این نوع رفتار برای ما قابل تامل است.

وی ادامه داد: من نشانه هایی دارم از اینکه یک شورای رسانه ای ایجاد شده که هدفش القای صدور حکم به سود باشگاه سایپا به فدراسیون فوتبال است. مطمئن باشید اگر خدای ناکرده ماجرا به این سمت برود، می گویم که چه کسانی از دل رسانه ها برای چه باشگاه هایی کار می کنند و چگونه اهداف شان را جلو می برند.

مدیرعامل باشگاه پیکان صحبت هایش تصریح کرد: تاکید می کنم که ما تابع قانون هستیم و حکم عادلانه ای که کمیته انضباطی صادر کند را می پذیریم و تمکین می کنیم اما اگر خدای ناکرده احساس کنیم تلاش های پشت پرده در  این ماجرا دخیل بوده، قطعا از حق خود نمی گذریم و حتما این پرونده را به خارج از فدراسیون فوتبال ایران خواهیم برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول