اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آب‌شیرین‌کن بوشهر در مسیر وعده/ احداث بعد از تابستان!

نماینده بوشهر با انتقاد از وعده‌ها برای احداث آبشیرین‌کن بوشهر گفت: قرار است با توجه به مشکلات مالی در احداث پروژه، ۱۰ هزار مترمکعب از آبشیرین کن ۳۵هزار متر مکعبی تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد.

آب‌شیرین‌کن بوشهر در مسیر وعده/ احداث بعد از تابستان!

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر منابع آبی پایدار ندارد و خشکسالی و کاهش بارندگی ها، تنش‌های آبی استان را دو چندان کرده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه های اصلی مردم استان بوشهر را کمبود آب شرب و کشاورزی دانست و بیان کرد: ۸۰ درصد منابع آب استان بوشهر از خارج استان و ۲۰ درصد از منابع داخلی مثل آبشیرین‌کن و یا چاه‌ها تامین می‌شود که برای پایداری وضعیت آب در استان ناچار به توسعه آبخیزداری و تأسیس آبشیرین‌کن ها هستیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به طولانی شدن زمان احداث پروژه آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر گفت: برای پیگیری میزان پیشرفت این پروژه و مشکلات پیش روی آن با مدیرعامل گروه مپنا، مجری پروژه دیدار و درباره آخرین وضعیت آن بحث و گفت و گو شد.

جمیری افزود: با توجه به پیش‌بینی های صورت گرفته این پروژه باید تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می‌گرفت ولی به دلیل مشکلات عدیده که اصلی‌ترین آنها مشکل مالی است، امکان بهره برداری کامل وجود ندارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: با محدودیت هایی که وجود دارد مقرر شد ۱۰ هزار مترمکعب از این آبشیرین کن تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد و برای تزریق منابع مالی بیشتر جهت تسریع در اتمام پروژه پیگیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به ظرفیت های گروه مپنا در احداث نیروگاه های تولید برق اظهار داشت: یکی از موارد دیگری که در نشست با مدیرعامل مپنا مورد بررسی قرار گرفت سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه های تولید برق در شهرک های صنعتی استان بود که قرار شد با توجه به نیاز استان و ظرفیت های موجود در این خصوص مطالعه و اقدام شود.

جمیری درخصوص توسعه پتروپالایشگاه ها در شمال استان بوشهر نیز گفت: با توجه به عبور خطوط انتقال گاز و نفت از شهرستان های دیلم و گناوه و مهیا بودن زیرساخت های لازم، ظرفیت بالقوه ای برای توسعه پتروپالایشگاه ها و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول