اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی ۱۰۷ صندوق «قرض‌الحسنه بسیجیان» در نهاوند

فرمانده سپاه نهاوند گفت : در راستای تشکیل تعاونی ها و ارائه خدمت به بسیجیان ۱۰۷ صندوق قرض الحسنه بسیجیان در شهرستان نهاوند راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ۱۰۷ صندوق «قرض‌الحسنه بسیجیان» در نهاوند

علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: از ابتدای تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیجیان در شهرستان نهاوند تا پایان سال گذشته تعداد ۹۷ صندوق تعاونی در سطح شهرستان تشکیل شد که با راه اندازی ۱۰ صندوق دیگر در سال جاری این تعداد در حال حاضر به ۱۰۷ صندوق تعاونی رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموع صندوقهای تعاونی بسیجیان دارای ۶ هزار و ۹۰۰ نفر عضو است افزود: از مجموع تعاونی های موجود شهرستان تعداد هشت تعاونی خدماتی و اشتغالزایی مردم‌یار از طریق این صندوقها راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: اولین تعاونی طرح بوم سازگان صندوق‌های قرض‌الحسنه کشور با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری توسط صندوق امام علی(ع) روستای کمالوند این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی به میزان وامهای پرداختی سال گذشته به اعضای صندوقهای تعاونی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۰۰ فقره وام به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه اشتغالزایی و کمک هزینه معیشت، درمان، هزینه تحصیلی، هزینه خرید جهیزیه، هزینه خرید سیسمونی و هزینه اجاره مسکن به اعضای صندوقهای تعاونی بسیجیان این شهرستان پرداخت شده است.

مختاری گفت: بخشی از منابع مالی صندوقهای قرض‌الحسنه بسیجیان از طریق سپاه و خیرین و بانک‌ها تامین می‌شود که در این زمینه یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی سپاه نهاوند، ۵۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین و همچنین بخشی نیز توسط بانکها تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی کل صندوق‌ها 8 میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان است گفت: سال گذشته از طریق صندوق‌ها تعداد یک‌هزار بسته معیشتی و  تعداد ۱۳ مورد جهیزیه به نوعروسان واگذار شده است.

فرمانده سپاه نهاوند ادامه داد: به منظور گسترش خدمات صندوقهای تعاونی از همه اقشار جامعه شهری و روستایی تقاضای حضور و مشارکت در صندوق‌ها را داریم ضمن اینکه بسیج سازندگی آمادگی دارد در هر محله شهری و یا روستاهای بالای ۲۰ خانوار برای کمک و راه‌اندازی صندوق حمایت و همکاری کند.

وی در پایان از بانک‌های انصار، مهر ایران و صندوق کارآفرینی، اداره کار تعاون و رفاه و اجتماعی، منابع طبیعی، فنی و حرفه‌ای به خاطر حمایت و همکاری با صندوقها قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول