اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چرا گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های مقاومت ناموفق است؟

یک تحلیلگر روس دلایل ناکارآمد بودن سامانه موسوم به گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی را تشریح کرد.

چرا گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های مقاومت ناموفق است؟

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، موشک‌باران شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و خسارت‌های زیادی به این رژیم وارد کرده است.

برآورد سازمان مالیات رژیم صهیونیستی از هزینه چهار روز نخست جنگ کنونی با مقاومت فلسطین این است که به اندازه هزینه نصف جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ رسیده؛ جنگ ۲۰۱۴ حدود چهار میلیارد دلار برای تل‌آویو هزینه داشت. (جزئیات بیشتر)

در همین زمینه «ویکتور بارانتس» تحلیلگر سرشناس روس به تشریح نقاط ضعف سامانه موسوم به گنبد آهنین برای روزنامه‌نگاران پرداخت، سامانه‌ای که رژیم صهیونیستی برای رهگیری موشک‌ها بر روی آن حساب زیادی باز کرده است.

بر اساس گزار ش«اسپوتنیک»، این تحلیلگر روس گفت، سامانه گنبد آهنین مؤثر است اما امکانات آن محدود است زیرا برای مقابله با تعداد مشخصی از موشک‌ ساخته شده است؛ به عنوان مثال در یک زمان می‌تواند با ۱۰۰ هدف مقابله کند اما اگر ۱۲۵ موشک به سمت رژیم اسرائیل شلیک شود چه؟

در ادامه این گزارش آمده، سامانه گنبد آهنین نیاز به تعمیر دارد و تعمیر آن وقت زیادی می‌گیرد موضوعی که شلیک‌کنندگان موشک‌ها از آن بهره می‌برند.

بر اساس گزارش مذکور، موضوع دیگر مربوط به قیمت بالای موشک‌های گنبد آهنین است که بین ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است و به همین دلیل هزینه زیادی را به تل‌آویو تحمیل می‌کند.

درگیری میان دو طرف از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

تاکنون بیش از سه هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شده و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول