اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

افشاریان: کمیته انضباطی درمورد بازی پیکان و سایپا تصمیم‌گیری می‌کند/ داوران در فضای مجازی حرف‌هایشان را نزنند

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: سیستم کمک داور ویدئوی در خوش‌بینانه‌ترین حالت اواخر فصل آینده آماده می‌شود.

افشاریان: کمیته انضباطی درمورد بازی پیکان و سایپا تصمیم‌گیری می‌کند/ داوران در فضای مجازی حرف‌هایشان را نزنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، خداداد افشاریان درمورد اتفاقات داوری در بازی‌های اخیر لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: در هفته‌های اخیر مسابقات حساسی را در تمام سطوح از لیگ برتر تا لیگ دسته اول برگزار می‌کنیم. درمورد دربی قبلاً صحبت کردم و نکات مهم را مطرح کردم. اگر یک صحنه که خطا روی قائدی رخ داد را از بازی خارج کنیم، اتفاق خاص دیگری رخ نداد و داور نمره قابل قبولی گرفت. در آن صحنه هم سیستم VAR باید به داور کمک می کرد، چون شرایط سختی بود. گرچه داور باید آن صحنه را هم می‌دید، اما باید بذپیریم که صحنه سختی بود.

وی درخصوص اینکه باشگاه استقلال به انتخاب اکبریان برای دربی اعتراض داشت، گفت: بحث‌هایی بود و حالا بازی تمام شده است. اتفاقی که رخ داده را همه دیدند. واقعاً اکبریان داور سالمی است و رفتار حرفه‌ای دارد. اگر کسی گله‌ای دارد دیگر نگران نباشد. ما برای انتخاب و اعزام داوران از آنها می خواهیم که به گونه ای رفتار کنند که حق به حقدار برسد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درخصوص انجام 6 تعویض توسط تیم پیکان در بازی مقابل سایپا، عنوان کرد: قانون می‌گوید 5 تعویض در 3 زمان باید انجام شود. مسئول ورود و خروج بازیکنان ابتدا سرپرست تیم‌ها هستند و سپس ناظر سازمان لیگ باید جزئیات را بررسی کند. بعد از آن داور چهارم باید کارهای لازم را انجام دهد. داور و کمک‌ها هم باید در جریان تعداد تعویض‌ها باشند. ما فیلم بازی و گزارش داور و ناظر را تجمیع کردیم و به کمیته انضباطی خواهد رفت. نمی‌دانم قانون در این خصوص چه می‌گوید، اما حرف‌وحدیث‌های زیادی مطرح شده است. در کمیته انضباطی باید موضوع بررسی و تصمیم گیری شود.

افشاریان درخصوص قضاوت کرمانشاهی در دیدار مس رفسنجان و سپاهان، گفت: با ناظر بازی صحبت کردم و به من اعلام شد که داوری مشکلی نداشت. وقتی بازی با نتیجه 5 بر یک تمام می‌شود چگونه می‌توان به داوری ایراد گرفت؟ هیچ انگی به داوران نمی‌چسبد. اگر حرفی هم باشد داوران نباید مطلبی را در فضای مجازی مطرح کنند و من باید حرف‌هایشان را بزنم. 

وی درمورد اینکه گفته می‌شود چند شرکت دانش‌بنیان پیشنهاد ساخت VAR را داده‌اند، تصریح کرد: چند نامه به دست‌مان رسیده است، اما اگر بخواهیم از این سیستم استفاده کنیم از شرکت‌هایی باید بگیریم که مورد تایید فیفا باشند. تنها 3 شرکت مورد تایید فیفا هستند. باید تلاش کنیم تا بستر را آماده کنیم و شاید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حضور VAR باشیم. در خوش‌بینانه‌ترین حالت فکر می‌کنم این سیستم به اواخر فصل آینده می‌رسد. هنوز زیرساخت‌ها آماده نیست و باید کار کارشناسی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول