اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اوضاع کمبود بنزین در آمریکا همچنان بحرانی است/ قیمت بنزین سر به فلک کشید

حدود دو هفته پیش یک حمله سایبری باعث شد تا بزرگ‌ترین شبکه خط لوله توزیع سوخت در آمریکا تعطیل شود. هنوز هم بسیاری از پمپ بنزین‌ها در آمریکا بدون بنزین مانده‌اند.

اوضاع کمبود بنزین در آمریکا همچنان بحرانی است/ قیمت بنزین سر به فلک کشید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جمعه دو هفته پیش گروهی از هکرها به بزرگ‌ترین شبکه خط لوله توزیع سوخت در آمریکا حمله کردند و سامانه‌های این شبکه به طور کامل از دسترس خارج شد. این شبکه نیمی از سوخت مورد نیاز مردم شرق آمریکا را تأمین می‌کرد و روزانه حدود 3 میلیون بشکه بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سوخت هواپیما را در ایالت‌های جنوبی و شرقی آمریکا پخش می‌کرد. 

پس از حدود یک هفته شرکت کلونیال که اپراتور این خط لوله بود اعلام کرد که فعالیت در این خط لوله از سر گرفته شده است اما هنوز هم بسیاری از پمپ بنزین‌های آمریکا با گذشت چند روز از فعالیت این خط لوله بدون بنزین باقی مانده‌اند. طول این شبکه خط لوله که از دسترس خارج شده بود حدود 8800 کیلومتر بود و شرکت کلونیال می‌گوید که توانسته فعالیت را به طور کامل در این خط لوله اصلاح کند. 

علیرغم این فعالیت اما تا شب گذشته 11 هزار و 667 پمپ بنزین سوختی برای تحویل به مردم نداشتند. قیمت بنزین هم در ایالت‌های شرقی همچنان در بالاترین سطح خود در 7 سال گذشته قرار دارد. مشکل اینجاست که اکثر پالایشگاه‌های آمریکا در غرب و جنوب غرب این کشور قرار دارند و جنوب شرق آمریکا تقریبا هیچ پالایشگاهی ندارد و هر گونه اختلال در شبکه‌های خط لوله توزیع سوخت می‌تواند به بحرانی جدی در این مناطق تبدیل شود. همین اتفاق باعث شد تا مردم به سمت خرید هرچه بیشتر بنزین بروند به گونه‌ای که در واشنگتن 90 درصد جایگاه‌های سوخت از دسترس خارج شدند و هنوز هم حدود 70 درصد آنها بدون بنزین هستند.

قیمت بنزین در آمریکا شب گذشته به طور متوسط 3.045 دلار به ازای هر گالن رسید که از اکتبر سال 2014 تاکنون بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول