اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| رد پای نامزد پوششی در «شرق»/ از قول رئیسی تا زنگ حساب زاکانی

در شماره دوم «خط و ربط» گوشه‌ای از اظهارات برخی از نامزدهای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری و فعالان سیاسی بعد از اتمام روند ثبت‌نام‌ها و آغاز مراحل تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان آمده است.

خط و ربط| رد پای نامزد پوششی در «شرق»/  از قول رئیسی تا زنگ حساب زاکانی

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: پس از پایان ثبت‌نام‌های نامزدهای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرایش سیاسی گروه‌های مختلف و حتی مستقلین، بسته خبری «خط و ربط» هر روز از میان رسانه‌های کشور نکات انتخاباتی را برای مخاطبان خبرگزاری فارس جمع‌آوری و تا روز مشخص شدن نتیجه انتخابات ارائه می‌کند. در «خط و ربط» شماره دو مهم‌ترین اخبار سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ آمده است.
 

کاندیدا توئیت/ از قول رئیسی تا زنگ حساب زاکانی

 

 

 

 

 

 

 


یک خط از خط و ربط نامزدا

عزت الله ضرغامی بر ماندن در عرصه رقابت تأکیده کرده و گفته: ضرغامی آمده است تا بماند و دیگران خود را با ضرغامی باید تطبیق دهند.

هیچ نوری در پیشانی دولت دوم روحانی ندیدم!

عباس آخوندی هم گفته از همان اول دیدم هیچ نور موفقی در پیشانی دولت دوم روحانی دیده نمی‌شود،‌ برای همین استعفا کردم. او یک خاطره از یکی از جلسات هیئت دولت، نقل کرده که: روحانی گفت به مالباختگان موسسات مالی پرداخت کنیم که من بلافاصله گفتم این سیاست قطعا اشتباه است.

گفته بودم تعیین تکلیف کنید نمی‌پذیرم

محسن رهامی هم که مستقل از اصلاح‌طلبان نامزد انتخابات شده، هنوز روی عدم کناره‌گیری به نفع کاندیدای دیگر تأکید داره و گفته: گفته بودم اگر در جمع اصلاح‌طلبان بروم و آن‌ها پیش از ثبت نام برای من تعیین تکلیف کنند، نمی‌پذیرم.

نامزد مشکل‌ساز!

پزشکیان تأکید داره که: من همانی هستیم که از اول انقلاب بودم، وزیر بهداشت دولت خاتمی توی مصاحبه‌ای که امروز انصاف نیوز منتشر کرده گفته: به عقیده‌ی من جهانگیری کاندیدا نشود، بهتر است. چون او هم برای اصلاحات مشکل ایجاد می‌‌کند، نگاه او مردمی هم نیست.

صدر هم که قرار بود از سوی اصلاح‌طلبان نامزد شود اما نشد گفته که: خاتمی توصیه به ثبت‌نام داشت و  به من می‌گفت «حالا شما نه نگو» ولی من خودم را ذی‌صلاح برای این بخش ندانستم.

کل اگر طبیب بودی...

فریدون عباسی هم تأکید داره که: کسانی که با دولت فعلی همراه هستند اگر می‌توانستند به همین دولت قبلی کمک می‌کردند پس این افراد حرف جدیدی برای گفتن ندارند.
 


شایعه سازی یک روز بعد از آب پاکی کدخدایی

فقط یک روز بعد از اینکه کدخدایی گفت اخبار رد و تأیید صلاحیت‌ها شایعه است، علی شکوری‌راد، سیاست‌مدار اصلاح طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت در توئیتی نوشت: ظاهرا شوراى نگهبان از همین ابتدا بررسى صلاحیت آقاى تاجزاده را از دستور خارج کرده است.

خالص‌طلب‌ها منهای خباز و نمازی

مصطفی کواکبیان هم ضمن تأکید به حضور 2 وزیر زن در دولتش گفته: اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای حمایت از چهره‌های غیراصلاح‌طلب از جمله آقای لاریجانی ندارند.

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم با نظر کواکبیان همراهی می‌کنه که به هیچ وجه حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب در دستور کار نیست. او البته پا رو فراتر گذاشته و گفته: خاتمی از نامزدی که با رأی اعضای جبهه اصلاحات ایران معرفی می‌شود حمایت خواهد کرد.

محمدرضا خباز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم به پایبندی اصلاح‌طلبان به نظر نهاد اجماع‌ساز تأکید داره. خباز البته گفته: اگر از اصلاح‌طلبان هیچ فردی تأیید نشد، باز هم نهاد اجماع‌ساز تصمیم می‌گیرد که در میان اصولگرایان باقی مانده کدام یک به اصلاح‌طلبان نزدیکتر است.

از سوی دیگه محمد علی نمازی، عضو شورای مرکزی کارگزاران هم نظر جالبی داره و معتقده که: اگر آقای تاجزاده تایید صلاحیت شود، حتما رئیس جمهور آینده خواهد بود! او البته گفته که: شاید از لاریجانی حمایت کنند و تجربه ۹۲ تکرار شود.

گمشده اصلاحات؛ زبان مفاهمه با مردم

موسوی لاری معتقده اصلاح‌طلبان باید زبان مفاهمه با مردم را پیدا کنند. او بر این مسئله هم تأکید داره که: می‌توانیم به مردم بگوییم که ما با تمام وجود از دولت حسن روحانی حمایت کردیم.

 

و نکته آخر اینکه امروز رد پای نامزد پوششی بعد از 4 سال در روزنامه شرق پیدا شد. این روزنامه که در جریان انتخابات سال 96 به استقبال عملیات پوششی جهانگیری برای روحانی می‌رفت امروز در مقام منتقد این مسئله ظاهر شده اما نه برای اصلاح‌طلبان که برای اصولگراها.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول