اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احضار سفیر ترکیه به وزارت خارجه اتریش به دنبال سخنان ضد صهیونیستی اردوغان

وزارت خارجه ترکیه از احضار سفیر خود به وزارت خارجه اتریش به دنبال سخنان ضد صهیونیستی رئیس جمهور ترکیه و انتقاد از اهتزاز پرچم صهیونیست‌ها بر ساختمان‌های دولتی اتریش خبر داد.

احضار سفیر ترکیه  به وزارت خارجه اتریش به دنبال سخنان ضد صهیونیستی اردوغان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه از احضار سفیر خود در «وین» به وزارت خارجه اتریش پس از انتقاد رئیس جمهور ترکیه از برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی بر ساختمان‌های دولتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت خارجه ترکیه سه شنبه اعلام کرد که «اوزان سیحون» سفیر ترکیه به وزارت خارجه اتریش احضار شده است.

وزارت خارجه اتریش در این خصوص اعلام کرد، پس از این اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، سفیر این کشور  به وزارت امور خارجه احضار شد تا موضع اتریش به وضوح به وی اعلام شود.

وزارت خارجه اتریش  اعلام کرده که به اهتزاز در آوردن این پرچم  نشانه ابراز همبستگی با رژیم صهیونیستی است.

وزارت کشور اتریش نیز با حمایت از صهیونیست‌ها اعلام کرده شرکت شهروندان ترکیه‌ای مقیم اتریش در تظاهرات ضد  اسرائیلی در وین تنش موجود را افزایش داده است.

خبرگزاری «آناتولی» در این زمینه نوشت، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه  با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات وزیر کشور اتریش علیه ترکیه و رجب طیب اردوغان را دور  از واقعیت دانسته و آن را محکوم کرد.

«سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش نیز به‌جای اعلام همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از  تل‌آویو حمایت کرده است. کورتس در صفحه توئیتر خود مدعی شد که با صهیونیست‌هایی که در عملیات‌های راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی به هلاکت رسیده یا زخمی شدند، همدردی می‌کند.

وی گفت که دستور داده تا پرچم‌های اسرائیل نصب‌ شده بالای مقر دولت اتریش در وین، به حالت نیمه‌افراشته درآید.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران  نیز  بابت  برفراشته شدن پرچم صهیونیست‌ها در ساختمان‌های دولتی در وین، سفر خود به اتریش را لغو کرد که با ابراز تاسف این کشور مواجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول