اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله به دو کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق

دو کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی در جنوب عراق هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.

حمله به دو کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در استان دیوانیه عراق واقع در جنوب این کشور، هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.

به نوشته رسانه‌های عراقی در این انفجار که در جاده دیوانیه به بغداد رخ داد، فردی آسیب جانی ندیده است.

ساعتی پیش نیز یک کاروان لجستیکی دیگر نیز در استان «ناصریه» در جنوب عراق هدف انفجار قرار گرفت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

در طول هفته به تعدد، محموله‌های مورد نیاز نیروهای آمریکایی و همچنین تسلیحات سبک از طریق کامیون‌ها و به واسطه شرکت‌های عراقی از مرز «جریشان» کویت وارد عراق می‌شوند. گذرگاهی که دولت بغداد تسلط و نظارتی بر آن ندارد.

استفاده مداوم ائتلاف آمریکایی از این گذرگاه بدون نظارت دولت مرکزی عراق انتقاد محافل سیاسی این کشور را برانگیخته است، به طوریکه «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، چندی پیش بر ضرورت نظارت دولت بر گذرگاه مرزی «جریشان» مانند سایر گذرگاه‌های مرزی کشور تاکید کرد و باقی ماندن این گذرگاه به این شکل را خطری برای حاکمیت عراق دانست.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار امروز را بر عهده نگرفته است، اما گروههای مقاومت عراقی بارها بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی از عراق بر اساس مصوبه پارلمان این کشور تأکید کرده و گفته‌اند که حملات تا زمان خروج این نیروها ادامه خواهد یافت.

پارلمان عراق، دی ماه سال سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا  در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول