اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس شورای علمای غرب افغانستان: جهان اسلام باید مقابل ظلم علیه فلسطین بایستد

رئیس شورای علمای حوزه غرب افغانستان گفت: ظلم و ستم و کشتن فلسطینیان از سوی اسرائیل جنایت است و این جنایت تنها بر فلسطین نیست بلکه بر تمام مسلمانان جهان است.

رئیس شورای علمای غرب افغانستان: جهان اسلام باید مقابل ظلم علیه فلسطین بایستد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای حوزه غرب افغانستان در یک گردهمائی بزرگ علمای دینی حوزه غرب در هرات گفت: هرکس در خصوص مسئله فلسطین و قدس بی توجه باشد مسلمان نیست و امروز جنگ شدیدی که از سوی اسرائیل بر مردم مسلمان فلسطین جاری است یک جنایت بزرگ است.

وی افزود: جنایت اسرائیل و آمریکا بر مردم بیگناه فلسطین از امروز نیست بلکه از 70 سال پیش تاکنون ادامه دارد و شورای علمای حوزه غرب افغانستان این جنایات را محکوم کرده و اعلام می‌کنند که در کنار مسلمانان فلسطین خواهیم ایستاد.

وی تاکید کرد که  جنایت امروز اسرائیل که بیانگر وحشت آنها از حضور گسترده مسلمانان در کنار فلسطینیان است تنها  با حضور و اتحاد مسلمانان خنثی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کنونی در افغانستان گفت: روز به روز وضعیت زندگی در افغانستان دشوار تر می‌شود و سردرگمی مذاکرات صلح ، افزایش خشونت ها شهروندان را نگران ساخته است و از سوی دیگر هم حکومت به جای استفاده از ژنرالان، دانشمندان و اگاهان برجسته از افرادی در حکومت استفاده می‌کند که ، هیچ برنامه ای برای صلح و ثبات ندارند.

وی تاکید کرد که حکومت و گروه طالبان باید بدانند که صلح بدون ایثار و فداکاری موئثر نخواهد شد و حکومت باید مطابق به دستورات دین اسلام عمل کند و با گذشت مذاکرات صلح را به نتیجه برساند.

وی تصریح کرد که طالبان هم فرزندان افغانها هستند و حق دارند تا در حکومت سهیم باشند.

وی خطاب به رهبران سیاسی افغانستان گفت: دست از خودکامگی ها و قدرت طلبی های خود بردارند و به یک اجماع سیاسی دست یابند که تنها راه حل خروج افغانستان از جنگ و ویرانی و رسیدن به صلح اتحاد و بردباری است.

رئیس شورای علمای حوزه غرب افغانستان خاطرنشان ساخت که ، باشنیدن آوازه های آغاز دوباره مذاکرات صلح در قطر باید در نخست خشونت ها کاهش یابد و تنها صلح باعزت که احکام اسلامی در ان جاری باشد ایجاد شود.

از سوی دیگر مولوی محمد کبابیانی یکی از عالمان دینی برجسته در هرات در این مورد گفت: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تنها گام درست در راستای ایجاد صلح در افغانستان است و دخالت های خارجی‌ها و حضور انها سبب شده است تا روند صلح با دستاورد نباشد.

عالمان دینی در هرات جنگ جاری در افغانستان را توجیح پذیر نمی‌دانند و بیان می‌دارند که ، قدرت در افغانستان باید مساویانه تقسیم شود و طالبان نیز دست از خشونت ها بردارند تا دیگر شاهد کشتار غیر نظامیان ، عالمان دینی و کودکان نباشیم.

گفتنی است که ، پس از ختم اتش بس 3 روزه از سوی طالبان ، اکنون در بیشتر ولایات افغانستان بخصوص در ولایات حوزه غرب افغانستان اتش جنگ برافروخته شده است و ساکنان ولایت های غربی افغانستان به شدت نگران وضعیت امنیتی هستند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول