اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شهرهای مهم در آمریکای جنوبی صحنه تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی شد

رسانه‌ها از برگزاری تجمعات پرشور ضد صهیونیستی در شهرهای مهم کشورهای واقع در آمریکای جنوبی خبر دادند.

شهرهای مهم در آمریکای جنوبی صحنه تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تداوم انزجار جهانی از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، هزاران تن از شهروندان برزیل، شیلی و مکزیک  برای همبستگی با شهروندان فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» به نقل از رسانه‌های برزیلی گزارش داد که شهروندان برزیلی در محکومیت حمله  نظامیان صهیونیست به غزه و نمایش همدلی با فلسطین، تظاهرات سراسری  برگزار کردند. معترضان سوار بر موتور در خیابان‌های «سائوپائولو» ، «مانائوس» و «رسیف» حضور یافتند. شهروندان برزیلی شنبه هفته جاری نیز در«برازیلیا»، «پورتو آلگره»، «ریودوژانیرو» و «کوریتیبا» در حمایت از مردم فلسطین  تظاهرات کردند.

در شیلی نیز معترضان با حمل  پرچم‌های فلسطین در شهر «سانتیاگو» تجمع کردند. در مکزیک نیز مردم به نشانه همبستگی با فلسطین درمیدان معروف شهر «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک تجمع کردند. در این تظاهرات ده‌ها نفر تابلوهایی  را در حمایت از مردم فلسطین حمل کردند.

در قاره اروپا و در شهرهای پاریس، لندن، گلاسکو ،آتن و برلین نیز تظاهراتی مشابه برگزار شد. در پاریس  پلیس با معترضان برخورد و به سمت آن‌ها  شلیک گاز اشک‌آور شلیک کرد.  شهروندان لندنی نیز در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.در شهر «گلاسکو» در اسکاتلند نیز صدها تن در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند؛‌ طبق آخرین آمار ۲۱۳ نفر تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۶۱ تن از آن‌ها کودک هستند. ۱۴۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول