اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

پژمانفر: در نحوه واگذاری سرخابی‌ها اشکالاتی وجود دارد/فرصت ۲ هفته‌ای به سلطانی‌فر برای ارائه مستندات/بررسی تخلفات در فدراسیون بولینگ و بیلیارد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در خصوص شکل و نحوه واگذاری سرخابی‌ها اشکالاتی وجود دارد که از وزیر ورزش توضیح خواستیم.

پژمانفر: در نحوه واگذاری سرخابی‌ها اشکالاتی وجود دارد/فرصت ۲ هفته‌ای به سلطانی‌فر برای ارائه مستندات/بررسی تخلفات در فدراسیون بولینگ و بیلیارد

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: اشکالی در ارتباط با نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی هست. ما اصل واگذاری را کار خوب و قانونی می‌دانیم که باید صورت بگیرد، اینکه دو تیم را در این وضعیت نگه داشته‌اند باید از این شرایط عبور کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما از وزیر ورزش خواستیم در خصوص شکل و نحوه واگذاری سرخابی‌ها به ما توضیح دهند؛ اینکه آیا واگذاری در چارچوب قانون هست یا خیر؟ یکسری اشکالاتی را مطرح کردیم و توضیحاتی خواستیم که باید مستندات را به صورت مکتوب به ما اعلام کنند تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم. ما یکی دو هفته به آنها فرصت داریم تا ادله خود را در این شکل واگذاری به ما اراده بدهند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص اینکه برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی مجوز لازم است، عنوان کرد: این مجوز باید بر اساس مستندات صورت بگیرد. وزارت ورزش اعلام کرد که در حال حاضر کار خصوصی‌سازی به این وزارتخانه ارتباطی ندارد و در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی و خصوصی‌سازی  است اما ما نسبت به وظایف وزارت ورزش در خصوص واگذاری سوالاتی داشتیم.

پژمانفر ادامه داد: در جلسه روز گذشته با وزیر ورزش، او مستنداتی همراه نداشت اما ما نسبت به خصوصی‌سازی پیگیر هستیم و سوال ما این است که برای واگذاری ۱۵ درصد از سهام دوباشگاه چه مستنداتی دارند؟

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که بارها وزارت ورزش اعلام کرده استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار می‌کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده، تصریح کرد: یکی از اشکالات این است که آنها چندین سال فرصت داشتند چرا این موضوع به تاخیر افتاده است و حالا که دولت در حال واگذاری در این مقطع می خواهند این کار را انجام دهند؟ بردن دو باشگاه در بورس در صورتی مهیا می‌شود که وضعیت تراز آنها مثبت باشد. سوال این است آیا واقعا آنها درآمدی دارند؟

وی افزود: در حال حاضر به خاطر وضعیت کرونا دو باشگاه از بلیت فروشی درآمدی ندارند بنابراین سوال این است که چطور استقلال و پرسپولیس می‌توانند تراز مثبتی داشته باشند؟ البته ما در صورت کافی بودن مستندات واگذاری را تایید می‌کنیم.

پژمانفر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کنید تا پایان دولت واگذاری صورت بگیرد، گفت: ما تلاش می‌کنیم آنها کار غیر قانونی انجام ندهند و ما هم مانع برای واگذاری قانونی نباشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا درباره موضوعات دیگری با وزیر ورزش صحبت شده، گفت: ما در خصوص تخلفات صورت گرفته در فدراسیون بولینگ و بیلیارد صحبت کردیم و از او خواستیم گزارشات خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول