اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روند تکمیل طرح‌های راه و شهرسازی در استان سمنان رضایت‌بخش نیست

استاندار سمنان گفت: روند تکمیل طرح‌های راه و شهرسازی در استان سمنان به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و مدیران کل راه و شهرسازی این استان توقعات را برآورده نکرده‌اند.

روند تکمیل طرح‌های راه و شهرسازی در استان سمنان رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: گزارش خوشایندی از روند تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه راه و شهرسازی از سوی مدیران کل این حوزه ارائه نشد و مدیران کل راه و شهرسازی استان سمنان توقعات را برآورده نکردند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران کل راه و شهرسازی استان سمنان در انجام امور، اشرافیت لازم را داشته باشند و برای جذب اعتبارهای ملی تلاش کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: توقع داریم که دستگاه‌های اجرایی وقت بگذارند و برای جذب اعتبارهای ملی و ابلاغی تلاش کنند.

آشناگر تصریح کرد: اعتبارهای استانی برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی به‌ویژه در حوزه راه و شهرسازی محدود است و باید مدیران کل راه و شهرسازی به دنبال جذب اعتبارهای ملی باشند.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۹ به استان سمنان آمد و دستوراتی در ارتباط با ابلاغ بودجه ملی برای تکمیل تعدادی از طرح‌های راه داد که در این جلسه گزارش شد این اعتبارات به استان نیامده و باید مدیران کل راه و شهرسازی نسبت به این کم‌کاری پاسخگو باشند.

دلیلی برای حضورتان در استان وجود ندارد

استاندار سمنان تصریح کرد: حتی زمانی که اعتبارات ملی مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی برای استان سمنان جذب نشد، مدیران کل راه و شهرسازی استان سمنان این موضوع را به استاندار گزارش نکردند و این امر یک ضعف اساسی است. مدیران کل چند روز در هفته را باید برای جذب اعتبارهای ملی به سفر به تهران و وزارتخانه اختصاص دهند.

او خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت نمایندگان مجلس و استاندار سمنان برای جذب اعتبارهای ملی استفاده کنند و آقایان مدیرکلی که در جذب اعتبارهای ملی ناتوان باشند، دلیلی برای حضورشان در استان وجود ندارد.

آشناگر تصریح کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان رصدی در ارتباط با روند تکمیل روند طرح‌های ملی حوزه‌های استان سمنان داشته باشد.

وی اضافه کرد: تلاش شود طرح‌های در حال ساخت استان سمنان مانند بیمارستان مهدی‌شهر و دیگر طرح‌های عمرانی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

تخریب فضای سبز خیانت است

آشناگر افزود: تغییر کاربری فضای سبز به دلایل مختلف خط قرمز است و نباید برای اجرای طرح‌های حوزه شهری و زیرساختی چهره بکر محیط‌زیست و منابع طبیعی را مخدوش کرد.

وی خاطرنشان کرد: روند اعطای مجوز برای اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی که چارچوب‌های محیط‌زیستی را رعایت می‌کنند، سرعت گیرد.

استاندار سمنان گفت: در برخی از شهرها به دلیل کسب درآمد برای شهرداری‌ها، تغییر کاربری‌ها فروخته می‌شود که این کار به محیط‌زیست خسارت وارد می‌کند و باید جلوی اقداماتی از این دست را گرفت.

آشناگر افزود: کارگروه امور زیربنایی تحت هیچ شرایطی مجوز تغییر کاربردی که به ضرر محیط‌زیست و منابع طبیعی است، را صادر نکند و در صورت بروز هرگونه تخلف، مسؤولیت قانون‌شکنی بر عهده مسؤولان کارگروه امور زیربنایی است.

اختلال در روند تکمیل طرح‌ها

نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان هم در این نشست گفت: دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سال ۱۴۰۰، دو دستور کار داشت که روند تکمیل راه‌های در حال ساخت کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق استان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

او بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نسبت به جذب اعتبارهای ملی برای ساخت و تکمیل طرح‌های اقتصادی و عمرانی اقدام کنند و اکتفا کردن به اعتبارهای استانی، روند تکمیل طرح‌ها را مختل می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اضافه کرد: مدیرانی که در جذب اعتبارهای ملی ناتوان هستند، در روند کاری خود تغییرات اساسی ایجاد کنند و اگر توان لازم را در انجام امور ندارند، استعفا دهند.

مالکی گفت: تکمیل طرح‌های حوزه راه و شهرسازی نیازمند عزم جدی است و باید اعتبارهای ابلاغی استان جذب شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول