اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| ترافیک پرحجم در محدوده ایستگاه راه‌آهن رشت احداث و اصلاح مهندسی راه در محور رشت-جیرده-شفت در محدوده ایستگاه مرکزی رشت علاوه برافزایش حجم ترافیک، زمینه را برای بروز مخاطرات جدی‌تر فراهم کرده است.
۱۴۰۰-۲-۲۹ ۰۹:۰۰ http://fna.ir/1d31o
0

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، محور مواصلاتی رشت - جیرده - شفت به سبب قرابت مرکز استان با این شهرستان غربی استان همیشه یکی از محورهای مواصلاتی پرترافیک و درعین‌حال محوری پر دغدغه و نگران‌کننده به‌حساب آمده است.

محور رشت-جیرده-شفت با راه‌اندازی ایستگاه راه‌آهن رشت با افزایش ترافیک روبرو شد که با افزایش خطوط ریلی و تعداد آن یقیناً شمار روانه شدن مسافران و شهروندان به این محدوده در آینده نه‌چندان دور افزایش نیز پیدا می‌کند.

در راستای توسعه خطوط ریلی در گیلان پس از راه‌اندازی ایستگاه راه‌آهن رشت، با اهتمام دولت طرح‌های توسعه راه‌آهن شمال ازجمله راه‌آهن رشت-انزلی در دستور کار قرار گرفت و این خطوط ریلی امروزه در نقاطی ازجمله در محدوده ایستگاه مرکزی رشت در حال پیوستن با یکدیگر هستند.

در پی اتصال راه‌آهن رشت با خطوط ریلی غرب گیلان به‌ناچار شرکت پیمانکار بخشی از محور مواصلاتی رشت-جیرده-شفت را منقطع و با ایجاد تقاطع در محل مورداشاره در تلاش است تا اتصال راه‌آهن رشت به انزلی را تسریع کند.

پیش‌ازاین در محور سراوان-لاکان-رشت نیز متولیان امر با ایجاد تقاطع راه و راه‌آهن اتصال بین خطوط ریلی را ایجاد کرده بودند اما در آن محدوده به سبب ترافیک کمتر دغدغه و اعتراضات مردمی قابل‌توجه نبود، هرچند توسعه باند جاده در مسیر مذکور در حال احداث و بهره‌برداری نیز هست.

اما در محدوده ایستگاه راه‌آهن رشت-جیرده-شفت علیرغم اینکه شرکت پیمانکار با اصلاح مهندسی راه و ایجاد دوربرگردان جهت دور زدن راحت‌تر مسافران اقدام کرده اما به نظر می‌رسد تک باند بودن محور، پاسخگو شمار بالای آمدوشد خودروها نبوده و این مسئله علاوه بر نارضایتی در بین رانندگان و مسافران، زمینه ایجاد خطر را نیز فراهم کرده است.

گزارش ویدیویی زیر بخشی از ترافیک پرحجم و سنگین در محدوده ایستگاه مرکزی راه‌آهن رشت را نشان می‌دهد و این در حالی است که این ترافیک در روز عادی به ثبت رسیده و در روزهای تعطیل و ایام فراغت به جهت وجود گردشگاه‌ها و تفرج‌گاه‌های پرتعداد و کم‌نظیر، مانند امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع)، آبشار دودوزن، استخرهای طبیعی و مصنوعی در منطقه همچون سد سقالکسار حجم و طول ترافیک بسیار گسترده و نگران‌کننده است.

 

 

یکی از عمده چالش‌های محور رشت-جیرده-شفت در محدوده ایستگاه راه‌آهن و محورهای مشابه، سبقت غیرمجاز به سبب طولانی بودن ترافیک است که این مسئله به دغدغه‌ای نگران‌کننده تبدیل‌شده و لازم هست هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح مهندس تقاطع، افزایش پهنای باند و ایمن‌سازی مسیر، اقدام شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول