اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نشست اقتصادی سن پترزبورگ گامی دیگر برای همکاری تهران-مسکو

نشست بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ فرصتی عالی برای ایران و روسیه برای همگام‌سازی اقدامات خود در جهان پساکرونا است.

نشست اقتصادی سن پترزبورگ گامی دیگر برای همکاری تهران-مسکو

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نمایندگان محافل تجاری ایران و رسانه‌های ایرانی در نشست بین المللی اقتصادی آینده سن پترزبورگ حضور خواهند یافت.

این مشارکت فرصتی عالی برای ایران و روسیه برای همگام‌سازی اقدامات خود در جهان پساکرونا است.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ رویدادی  است که هر 2 سال یک بار توسط دولت روسیه برگزار می‌شود.
 طی این سال‌ها ، این مجمع به یک بستر جهانی پیشرو برای ارتباط بین نمایندگان جامعه تجاری و بحث در مورد مسائل مهم اقتصادی پیش روی روسیه، بازارهای نوظهور و کل جهان تبدیل شده است.

شایان ذکر است که این مجمع همیشه با فرآیندهای فعلی در جهان وابستگی دارد که روند فعلی امسال خروج تدریجی اقتصاد جهانی از واقعیت همه گیری به واقعیت پس از همه گیری است؛ چرا که لازم است به درستی به توسعه اقتصاد پسا همه گیری پاسخ داده شود.

با توجه به اینکه اکنون جهانی چند قطبی است، روسیه علاقه مند به حضور نه تنها نمایندگان رسانه‌های غربی و محافل تجاری غرب است بلکه همچنین به مشارکت فعال نمایندگان خاورمیانه از جمله ایران علاقه دارد .

 روسیه به ویژه نیاز به نظر شرکت کنندگان ایرانی دارد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هستند و این انتخابات تأثیر بسزایی در توسعه کشور در سال‌های آینده خواهد داشت.

گفتنی است ایران قبلاً تجربه شرکت در این مجمع را داشته و می‌توان به حضور نمایندگانی از ایرانی مانند سید ضیا هاشمی و الیاس حضرتی که در فعالیت مجمع قبلی شرکت کردند، اشاره کرد.

با همه گیری کووید 19 این مجمع لغو شد، اما جهان به تدریج از این وضعیت دشوار همه گیری خارج می‌شود.

جلسات برنامه تجارت این مجمع به طور سنتی به موضوعات اقتصاد جهانی و روسیه، مسائل اجتماعی و توسعه فناوری اختصاص خواهد داشت.

برای این مجمع اهدافی نظیر اطلاع رسانی به میهمانان خارجی در مورد وضعیت اقتصاد روسیه، 
اطلاع رسانی به میهمانان خارجی در مورد پروژه‌های اقتصادی آینده روسیه با پیشنهاد مشارکت در اجرای آنها و اطلاع رسانی به میهمانان خارجی در مورد دیدگاه دولت روسیه و محافل تجاری این کشور در مورد مشکلات حاد زمان کنونی عنوان شده است.

رهبر کشور روسیه و متخصصان برجسته در زمینه اقتصاد، نمایندگان شرکت‌های بزرگ روسی و خارجی در این مجمع سخنرانی می‌کنند.

خاطر نشان می‌شود این مجمع به طور سنتی به دو حوزه کارآفرینی و جوانان تقسیم می‌شود که 
رویدادهای اصلی مجمع کارآفرینی شامل چند پنل خواهد بود.

پنل "متحد ساختن نیروها در مسیر توسعه" برای همکاری در عرصه بین الملل، تحول صنایع مختلف در دوره پس از همه گیری و همچنین توسعه پروژه های سرمایه گذاری 

پنل «اهداف توسعه ملی: از اهداف تا نتایج» که موضوعاتی مانند « اقتصاد روسیه: از دستور کار ضد بحران تا افزایش پتانسیل بلند مدت برای توسعه اقتصادی»، «شکل گیری اقتصاد دایره ای در روسیه»، «دستور کار محیط زیست و چگونگی تغییر تولید و مصرف»، «صنایع تشکیل دهنده سیستم: جذابیت سرمایه گذاری و پتانسیل صادرات»، «دستیابی به هدف ملی 78+: پاسخ به چالش‌های همه گیری» را دربرمی‌گیرد.

پنل «انسان در یک واقعیت جدید» که موضوعاتی نظیر مسائلی مربوط به تعامل بین دولت، تجارت و سازمان‌های غیردولتی در حل مشکلات فرهنگی اجتماعی، توسعه صنایع خلاق، کدهای فرهنگی از یک واقعیت جدید و سایر موضوعات بررسی می‌شود.

پنل «افق‌های گسترش فناوری‌» که موضوعاتی مانند توسعه فناوری در پزشکی ، تجارت الکترونیکی ، استفاده از هوش مصنوعی در تجارت و هنر ، امنیت سایبری را شامل می‌شود.

علاوه بر این، در برنامه این مجمع جلسه شورای اقتصادی قطب شمال پیش بینی شده است که 
این برنامه شامل صبحانه‌های تجاری است که برای ارتباط آسان نمایندگان نخبگان اقتصادی جهان در فضایی آرام طراحی شده است.
گفتنی است که مباحث صبحانه‌های تجاری به صورت مدل ابتکاری توسعه منطقه‌ای، صبحانه شرکت‌های دارویی و فناوری‌های جهانی اینترنت به عنوان منابعی برای رشد تنظیم شده است.

تاریخ مجمع اقتصادی بین المللی XXIV سنت پترزبورگ در سال میلادی جاری 2 تا 5 ژوئن سال 2021 تعیین شده است.

شایان ذکر است که نمایندگان محافل تجاری ایران می‌توانند برای شرکت در این مجمع در وب سایت فروم  ثبت نام کنند یا برگزارکنندگان انجمن تماس بگیرید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول