اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا ارتقا داد

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران در عملیات بیت‌المقدس جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا ارتقا داد و به عنوان نماد اقتدار نظام اسلامی به ثبت رسید.

پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا ارتقا داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار کرد: سالروز آزادی خرمشهر علاوه بر اینکه یادآور حماسه‌های ملت ایران و ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های آنها است دستاوردهای بسیاری برای انقلاب و ملت ایران داشته که این ایام فرصت مناسبی برای بازخوانی آنها می‌باشد.

وی افزود: پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران در عملیات بیت‌المقدس جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا ارتقاء داد و به عنوان نماد اقتدار نظام اسلامی به ثبت رسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: ملت ایران در کنار رزمندگان اسلام با وحدت و همبستگی که داشتند در عملیات بیت‌المقدس حماسه‌آفرین شدند و فتح خرمشهر امید را در دل ملت احیاء کرد.

کریمی ادامه داد: پیروزی در عملیات بیت‌المقدس علاوه بر اینکه ایستادگی ملت ایران بر روی ارزش‌های اسلامی را نشان داد ثابت قدمی آنها برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی را به اثبات رساند.

وی اضافه کرد: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی از ابتدای سال جاری تشکیل شده و انتظار داریم کلیه دستگاه‌های اداری، سازمان‌ها، مدیران، فرماندهان و فرمانداران برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت و هم‌افزایی داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه در راستای گرامیداشت ایام‌الله سوم خرداد بیش از ۲۰۰ برنامه تاکنون پیش‌بینی شده که توسط ادارات، نهادها و سازمان‌ها در سطح استان برگزار می‌شود ادامه داد: شعار راهبردی امسال در سوم خرداد و برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت «ما مقتدریم» است و رویکرد کلیه برنامه‌ها باید در این راستا برنامه‌ریزی شوند.

 

کریمی با بیان اینکه برنامه‌های محتوایی گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس در استان مرکزی از یک ماه گذشته شروع شده و برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر از هفته آینده به مدت 10 روز انجام خواهند شد یادآور شد: همچنین برنامه‌های شاخص سالروز آزادی خرمشهر در طی دو روز سوم و چهارم خردادماه در سطح استان انجام می‌شود که بیش از ۱۱ عنوان برنامه شاخص در طی این دو روز پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه سوم خردادماه به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی محور فعالیت‌ها تبیین اهداف و نتایج عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان است و روز دوشنبه چهارم خردادماه به عنوان روز دزفول، مقاومت و پایداری که محور فعالیت‌ها تبیین مقاومت و پایداری مردم سلحشور دزفول است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در ادامه نهضت تجلیل از ۲۷ هزار رزمنده استان تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس در دستور کار است که کلیه ادارات و شهرستان‌ها باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

کریمی ادامه داد: خدمت‌رسانی در قالب افتتاح پروژه‌ها و نهضت کمک مؤمنانه، رژه حماسی موتورسواران نیروهای مسلح، تکریم از خانواده‌های معظم شهدا، گل‌باران قبور مطهر شهدا، اجرای یادواره‌ها و آبروی محله‌ها با رعایت پروتکل‌ها و به شکل محدود، تولید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و سایر فعالیت‌های محتوایی از مهمترین برنامه‌ها است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا انتظار داریم کلیه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به شکل محدود برگزار شوند که البته استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و فضاسازی‌های میدانی باید همواره مورد توجه باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: انتظاری که از دستگاه‌های فرهنگی و خصوصاً شهرداری‌ها وجود دارد فضاسازی‌های شهری متناسب با ایام سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول انجام شوند و برنامه‌های متنوع همچون نورافشانی همچون سال‌های گذشته نیز با قوت مد نظر باشد.

پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس نماد تعهد ملت ایران به ارزش‌های انقلاب اسلامی است

فرمانده تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این گفت: سالروز عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد یکی از مقاطع مهم در دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

سردار رضا کریمی بیان کرد: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس نماد تعهد ملت ایران به ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام(ره) است و عملیات بیت‌المقدس موجب سربلندی و اقتدار روزافزون انقلاب اسلامی و ملت ایران شد.

وی با بیان اینکه مهمترین درس عملیات دفاع مقدس ولایت مداری است که رزمندگان در این عملیات با توجه به تکلیفی که داشتند با تکیه بر اراده الهی پیروز شدن افزود: شکست دشمنان در عملیات بیت‌المقدس باید درس بزرگی برای آنها باشد و پیروزی رزمندگان در این عملیات نشان داد ملتی که روحیه شهادت‌طلبی و ولایت مداری دارد همواره پیروز و سربلند و شکست‌ناپذیر است.

فرمانده تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس و سالروز آزادی خرمشهر عزیز تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله همچون سال‌های گذشته برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته که با مشارکت سایر نیروهای مسلح در استان برگزار خواهند شد.

کریمی یادآور شد: به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام سوم خردادماه محوریت برنامه‌های سوم خرداد خدمت‌رسانی به مناطق محروم است که در قالب گروه‌های جهادی و نهضت کمک مؤمنانه رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری نشست‌های بصیرتی با حضور فرماندهان دفاع مقدس و با محوریت عملیات بیت‌المقدس در فضای باز برای کارکنان و خانواده‌های آنها از دیگر برنامه‌های مهم است.

فرمانده تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: همه پیشرفت‌ها و جایگاه مقتدر نظام اسلامی برگرفته از شهدای انقلاب در همه عرصه‌ها و خصوصاً شهدای مقاومت است و لذا امروز تکلیف و وظیفه سنگینی در قبال ادامه مسیر این عزیزان داریم و باید با همه توان برای گرامیداشت یاد و خاطر آنها در صحنه باشیم.

کریمی اظهار کرد: تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله در کنار سایر مأموریت‌های دفاعی و امنیتی در راستای گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌ریزی‌های جدی انجام داده و امیدواریم در سال جاری شاهد یک جهش محتوایی در این راستا باشیم.

دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملت ایران است

مسئول دایره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملت ایران که درس آموخته مکتب عاشورا است و یک نمونه از ثمره‌های این دانش‌آموختگی در حماسه سوم خردادماه نمود پیدا کرد.

مجید فرامرزی اظهار داشت: فتح خرمشهر عزیز نشانه‌ای از حفظ تمامیت ارضی و اقتدار ملی ایران اسلامی در برابر کفر جهانی است که با هدایت‌های داهیانه حضرت امام(ره) و مجاهدت‌های رزمندگان و ملت انقلابی ایران تحقق پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکرد برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار و خودباوری دینی و ملی است که باید در همه برنامه‌ها مدنظر باشد افزود: سامانه ثبت الکترونیکی برنامه‌های دفاع مقدس در راستای مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اداری در گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس تشکیل شده که کلیه ادارات موظف هستند برنامه‌های شاخص خود را در این سامانه ثبت کنند.

مسئول دایره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: در راستای تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تشکیل شده که ادارات، سازمان‌ها و نهادهای استان در این کمیته‌ها و کارگروه‌ها عضویت دارند.

فرامرزی بیان کرد: ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه دفاع مقدس استان به برکت کنگره شهدای استان ایجاد شده که سال گذشته در راستای گرامیداشت چهل سالگی پای کار آمد و امسال در ستاد گرامیداشت از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری ۴۰ هفته پیش‌بینی شده که برنامه‌ها متناسب با این ۴۰ هفته برگزار خواهند شد و دستگاه‌ها باید برنامه‌های خود را به طور مستمر در سامانه الکترونیکی دفاع مقدس ثبت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول