اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

سپاه پاسداران در سالگرد فتح خرمشهر از دستاوردهای جدید دفاعی رونمایی می‌کند

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از برگزاری نشست تخصصی تبیین دستاوردهای حماسه خرمشهر توسط سپاه خبر داد و افزود: سپاه پاسداران یادواره شهدای عملیات بیت المقدس را برگزار و از دستاوردهای جدید دفاعی رونمایی خواهد کرد.

سپاه پاسداران در سالگرد فتح خرمشهر از دستاوردهای جدید دفاعی رونمایی می‌کند

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست خبری تبیین برنامه‌های سی‌ و‌ نهمین سالگرد عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور «علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

جعفری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس و شهدای مقاومت فلسطین اظهار داشت: برنامه‌های سال گذشته به مناسبت سالگرد دفاع مقدس برابر با ۱۰ سال فعالیت‌ها بود که کار ارزشمندی خلق شد. سال گذشته ۵۰۵ ستاد را در کل کشور برای برنامه‌های مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در همه شهرها، استان‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و نیرو‌های مسلح، ساماندهی کردیم.

وی افزود: امسال با تصویب سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ستاد دائمی برای مناسبت‌های ملی دفاع مقدس تشکیل شد. برای امسال ۳۹ برنامه ملی را به کل کشور ابلاغ کردیم تا در طول سال به مناسبت روز‌های خاص برنامه‌هایی تدارک دیده شود. برای امسال و به مناسبت عملیات بیت المقدس اجرای هزار و ۴۰۰ برنامه در ۱۴ سر فصل در سامانه‌ای که راه اندازی کردیم بارگزاری شده و پیش‌بینی می‌کنیم این برنامه‌ها تا ۲ هزار برنامه افزایش پیدا کند. در کل سال شش هزار و ۵۸۰ برنامه در طول سال داریم که پیش‌بینی می‌کنیم به ۱۰ هزار برنامه برسد. این برنامه‌ها از دوم فروردین آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ادامه خواهد یافت.

جعفری با اشاره به برگزاری برخی از مهم‌ترین برنامه‌ها به‌مناسبت سوم خرداد گفت: در دوم و سوم خرداد ۲۲ رونمایی از ۱۱۵ عنوان کتاب جدید داریم. برگزاری ۵۵ همایش با رعایت دستورالعمل‌ها در فضای مجازی و واقعی، برگزاری ۳۱ یادواره شهید، ۱۶ شب شعر، ۲۲ شب خاطره، چهار تئاتر خیابانی، ۶۳ همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، ۹۰ مراسم تکریم از خانواده شهدا، ۷۶ مسابقه فرهنگی، ۱۸ مسابقه هنری و ۴۱ مسابقه ورزشی، ۱۳ اجرای موسیقی به صورت عمومی، ۲۷ اثر هنری در حوزه هنرهای تجسمی، پخش ۱۷ نماهنگ جدید از رسانه ملی و شبکه‌های مجازی از دیگر برنامه‌هاست.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای را با سازمان انرژی اتمی در راستای فعالیت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امضا خواهیم کرد. برنامه تلویزیونی صبح و نشاط را در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهیم داشت. همایش بین‌المللی مکتب حاج قاسم از نگاه زنان فرهیخته جهان، تجلیل از شهدای روحانی عملیات بیت المقدس، ثبت خاطرات پیشکسوتان عملیات بیت المقدس برگزار می‌شود. ارتش برنامه‌های متعددی دارد که از جمله آن رونمایی ترجمه کتاب «در کمین گل سرخ» به هشت زبان است. تجلیل از هزار و 768 شهید ارتش در عملیات بیت المقدس، آیین نام‌گذاری بلوار هجرت به نام شهدای سرباز و میدان هجرت به نام شهدای پدافند ارتش و همچنین دیدار فرماندهان ارتش با پیشکسوتان عملیات بیت المقدس از دیگر برنامه‌های ارتش است.

جعفری از برگزاری نشست تخصصی تبیین دست‌آوردهای حماسه خرمشهر توسط سپاه خبر داد و افزود: سپاه پاسداران یادواره شهدای عملیات بیت المقدس را برگزار و از دست‌آوردهای جدید دفاعی رونمایی خواهد کرد. طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا و کمک مومنانه از برنامه‌های مستمری است که ادامه خواهد یافت. نیروی انتظامی رژه موتور سواران در خرمشهر، مراسم تجلیل از رزمندگان و دیدار فرمانده ناجا با خانواده شهدا و پیشکسوتان ناجا که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند را برگزار می‌کند.

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت رونمایی از محصولات جدید دفاعی را از جمله برنامه‌های نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: در شهردار تهران یادمان ملی سرباز وطن به نام شهید قاسم سلیمانی که سومین بنای مرتفع بعد از برج میلاد و آزادیست رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در صدا و سیما به مناسبت سوم خرداد بانگ پیروزی در روز دوشنبه و همزمان از رادیو و تلویزیون به صدا درخواهد آمد و مستندهای جدید پخش خواهد شد. در بنیاد شهید از 15 عنوان کتاب با ترجمه انگلیسی رونمایی می‌شود. چهاردهمین کنگره جانبازان و ایثارگران فتح خرمشهر، جشنواره سرود ایثار و همچنین 22 هزار برنامه در گلزارهای شهید برگزار می‌شود.

جعفری افزود: وزارت بهداشت علی‌رغم درگیری با بیماری کرونا از شهدای سلامت تجلیل می‌کند. وزارت آموزش و پرورش تولید محتوایی را به مناسبت عملیات بیت المقدس در پیام‌رسان‌ شاد دارد. وزارت علوم برنامه‌های تحلیلی و برنامه شب شعر به صورت حضور و مجازی برگزار می‌کند.

وی یکی از توفیقات سال گذشته را انتشار کتاب شهید ابراهیم هادی به زبان انگلیسی دانست که در شبه قاره و اروپا با استقبال خوبی مواجه شد و افزود: برنامه‌های مردمی بیشتر در قالب بسیج و مساجد پیگیری می‌شود.

جعفری در خصوص تولیدات فیلم و سریال حوزه دفاع مقدس با گلایه از کم شدن تولیدات گفت: متاسفانه تولیدات سینمایی در حوزه دفاع مقدس به زیر ۱۰ درصد رسیده، این آمار در دهه‌های قبل ۱۶ و ۱۴ درصد بوده که نشان می‌دهد در کمیت افت داشتیم. از طرف دیگر شاهد ضعف حمایت مربوط به کارهای دفاع مقدسی هستیم؛ چرا که هزینه‌ها بالاست و بسیاری از کارگردانان علی‌رغم علاقه به کار در این حوزه چون هزینه‌ها بالاست ورود نمی‌کنند. در هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش‌بینی شده ستادی برای حمایت از تولید و کاهش هزینه‌های تولید فیلم‌های دفاع مقدس تشکیل شود. وزارت ارشاد نزدیک به شش کارگروه از ابتدای سال ۱۴۰۰ شکل داده که برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس را راهبری می‌کند. برنامه‌‌ریزی شده تا از سالن‌های سینمایی نیروهای مسلح در جهت افزایش ظرفیت سالن‌های نمایش نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول