اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جوکار: لزوم نامگذاری 8 دیماه به عنوان «روز ملی درمان نوین ناباروری»

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: آذرماه گذشته طرح نام گذاری روز هشتم دی به عنوان «روز ملی درمان نوین ناباروری» در تقویم رسمی کشور به مجلس ارائه شد.

جوکار: لزوم نامگذاری 8 دیماه به عنوان «روز ملی درمان نوین ناباروری»

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های استان در حوزه درمان ناباروری اظهار کرد: در این زمینه درخواستی از سوی رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد به من رسید و بر این اساس هم طرحی را آذرماه سال گذشته با عنوان اعلام روز هشتم دی به نام روز ملی درمان نوین ناباروری» به مجلس ارائه کردم.

وی در مورد توجیهات ارائه شده در این طرح افزود: تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت درمان ناباروری که سبب شد بسیاری از خانواده ها که از نعمت فرزند محروم بودند با استفاده از روش های نوین درمان ناباروری صاحب فرزند شوند قابل تقدیر است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: به همین دلیل و به منظور پاسداشت از زحمات آنها و اجرای سیاست های کلی جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری، طرح اعلام روز هشتم دی ماه به عنوان روز ملی درمان نوین ناباروری تقدیم مجلس شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تولد نخستین نوزاد کشور به روش آی وی اف در استان یزد را افتخاری بزرگ برای این استان دانست و بیان کرد: ماده واحده این طرح اعلام می‌کند که از تاریخ تصویب این قانون، روز ۸ دی ماه ۱۳۶۹ مصادف با تولد اولین نوزاد حاصل از تکنیک درمانی IVF به عنوان روز ملی درمان نوین ناباروری اعلام و همه ساله در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت می شود.

جوکار تاکید کرد: قطعا با این نام گذاری علاوه بر پاسداشت زحمت های زیادی که در کشور و استان در حوزه درمان ناباروری انجام شده، توجه به اهمیت توسعه این علم هم افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول