اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز طرح سنجش بینایی کودکان ۳تا ۶ سال در سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به آغاز طرح سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال در این استان گفت: سال گذشته، سنجش بینایی بیش از ۱۶ هزار کودک در استان سمنان انجام شد.

آغاز طرح سنجش بینایی کودکان ۳تا ۶ سال در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، طرح غربالگری سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال استان سمنان آغاز شد.

افتتاح طرح غربالگری سنجش بینایی در استان هم‌زمان با حضور مدیرکل معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان و همراهی مدیر و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان سمنان در پایگاه دائمی غربالگری سنجش بینایی در مرکز مثبت زندگی شهرستان سمنان انجام شد.

علیرضا ایزدپور، مدیرکل بهزیستی استان سمنان در آیین افتتاح این طرح ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های معاونت توسعه پیشگیری و کارشناسان مربوط در این طرح اظهار کرد: در سال ۹۸ و با اجرای طرح سنجش بینایی جامعه هدف این طرح حدود ۳۲ هزار کودک بود که با تلاش‌های انجام شده ۲۵ هزار کودک در استان مورد سنجش غربالگری قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور در ۹۹ و عدم استقبال خانواده‌ها جامعه آماری پیش‌بینی شده در این طرح توسط سازمان بهزیستی کشور برای استان سمنان ۱۰ هزار کودک بود که با همراهی و تلاش کارشناسان مراکز دولتی و غیردولتی توانستیم بیش از ۱۶ هزار کودک را مورد سنجش بینایی قرار دهیم که از این تعداد ۸۰۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند که به مراکز درمانی ارجاع داده شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در اجرای این طرح در سال گذشته توسط اداره کل بهزیستی استان مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار تخصیص و هزینه شده است و انتظار می‌رود با آغاز واکسیناسیون کرونا و استقبال جامعه هدف این طرح و تلاش همکاران و همراهی شرکای اجتماعی بهزیستی در پایگاه‌های ثابت بتوانیم از ۳۰ هزار کودک مشمول این طرح در استان به عدد ۲۰ هزار کودک برسیم.

ایزدپور تصریح کرد: با آغاز این طرح در استان ۹ پایگاه ثابت سنجش بینایی در استان آماده ارائه خدمات به مردم هستند که با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور امسال نیز این طرح با استفاده از دستگاه اپتیک پلاس انجام و پایگاه‌ها مجاز به استفاده از "ای" چارت نیستند و والدین با مراجعه به پایگاه‌ها و گرفتن نوبت برای سنجش کودکان خود مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول