اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نماینده اتحادیه اروپا: مطمئنم توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با بیان این که توافق در وین در حال شکل گیری است، گفت کاملاً اطمینان دارد که توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد.

نماینده اتحادیه اروپا: مطمئنم توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان دور چهارم گفت‌وگوها در جمع خبرنگاران گفت کاملاً مطمئن است توافق نهایی برای احیای برجام به دست خواهد آمد. 

به گزارش «عرب نیوز»، مورا که نماینده اتحادیه اروپا در گفت‌وگوهای برجامی وین است و ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را برعهده داشت، اظهار داشت: ما در ۱۰ روز گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتیم اما همچنان چیزهایی برای کار کردن وجود دارد و هفته آینده دوباره نشست برگزار خواهد شد و به کار ادامه خواهیم داد. فکر می‌کنم در مسیر درستی قرار داریم و به توافق دست خواهیم یافت. 

این مقام اروپایی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا می‌گوید توافق در دور بعدی گفت‌وگوهای وین حاصل خواهد شد، گفت نمی‌تواند چنین پیش‌بینی‌ای کند اما چیزی که می‌تواند بگوید این است که مطمئناً توافقی حاصل خواهد شد. 

مورا در بخش دیگری از سخنانش گفت که ایران همچنان مشغول مذاکره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تمدید توافق اخیر بین دو طرف است. 

او همچنین در توییتی نوشت: ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام برای جمع بندی دور چهارم گفت‌وگوهای وین را برعهده داشتم. پیشرفت خوبی داشته‌ایم. توافق در حال شکل گیری است.

نماینده اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد: اکنون یک درک مشترک درباره آنچه همچنان برای بازگشت آمریکا به برجام نیاز است، برداشته شدن تحریم‌های مرتبط و ازسرگیری تعهدات هسته‌ای از سوی ایران، وجود دارد. 

 

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود، بعد از حدود یک ساعت پایان یافت. در این نشست روسای هیأت‌ها مروری بر پیشرفت‌های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن‌ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند. هیأت‌ها با اشاره به متن‌های تهیه شده که در نتیجه نشست‌های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده‌، از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده ابراز رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاب آهنگ کنونی در ادامه گفت‌وگوها تاکید کردند.

طبق این گزارش، در نتیجه رایزنی‌ها در روزهای اخیر، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله‌ای رسیده است که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم‌های سیاسی در پایتخت‌های کشورها است، بقیه بخش‌های متن تقریبا آماده است.

مقرر شد دور بعدی مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود و هیأت‌ها بعد از نشست امروز به پایتخت‌ها بازگردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول