اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح نماینده کنگره آمریکا برای جلوگیری از قرارداد تسلیحاتی با اسرائیل

یک نماینده کنگره آمریکا قطعنامه‌ای را معرفی کرده که خواستار جلوگیری از قرارداد تسلیحاتی دولت این کشور با رژیم صهیونیستی است.

طرح نماینده کنگره آمریکا برای جلوگیری از قرارداد تسلیحاتی با اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نماینده کنگره آمریکا قطعنامه‌ای معرفی کرده که خواستار جلوگیری از معامله تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری آمریکا با رژیم صهیونیستی است.

«الکساندریا-اوکازیو کورتز» قصد دارد این قطعنامه را برای جلوگیری از این معامله که با مخالفت‌های گسترده‌ای در نهاد قانونگذار آمریکایی روبرو است معرفی کرده است.

پیش از این منابعی در کنگره آمریکا گفته بودند دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» با فروش تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به اسرائیل در بحبوحه درگیری‌های این رژیم با گروه‌های مقاومت فلسطین موافقت کرده است.

«جو بایدن» جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی را به عنوان «حق اسرائیل» برای دفاع از خودش دانسته و از آن حمایت کرده است. بایدن همچنین چند روز پیش گفته بود از نظر او حملات اسرائیل به غزه نامتناسب نیست.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۷ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۶۴ نفر کودک بوده‌اند.

اعتراضات جهانی به اقدامات رژیم صهیونیستی موجب شده شماری از نماینده‌های کنگره آمریکا به دنبال محدود کردن حملات این رژیم به غزه باشند.

پایگاه آکسیوس چند روز پیش گزارش داده بود «جو بایدن» در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» به او گفته که دیگر توان مقاومت در برابر فشارهای جهانی را ندارد. آمریکا تا کنون از صدور چند بیانیه شورای امنیت در مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول