اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تیم مذاکره‌کننده اقتدار کشور را مخابره کند/ ذلت در مشی سیاسی ما جایی ندارد

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انعکاس تصویر نادرست ازعزت کشور توسط مذاکره‌کننده، گفت: وزیر خارجه و تیم مذاکره‌کننده باید اقتدار کشور را به دنیا مخابره کنند.

تیم مذاکره‌کننده اقتدار کشور را مخابره کند/ ذلت در مشی سیاسی ما جایی ندارد

رضا آریان‌پور امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس، با اشاره به ارائه تذکر شفاهی به وزیر امور خارجه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: عزت و سربلندی همواره شعار اساسی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هیچ‌گاه این اصول در این کشور مهدوی فراموش نخواهد شد.

وی با انتقاد از رفتارهای خارج از دیپلماسی عزتمندانه توسط وزیر خارجه، افزود: همانطور که در تذکر به وزیر و هیئت مذاکره کننده بیان کردم شهدای مدافع حرم ما و در صدر آنها شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و در کنار آنها شهدای مظلوم هسته‌ای ما خون را در مسیر انعکاس صدای عزت و مردانگی این مرز و بوم فدا کرده‌اند تا دشمن عربده‌کش ما برای ما دندان و پنجه نشان ندهد.

* همه آماده دفاع و مجاهدت هستیم/ رفتار تیم مذاکره‌کننده پسندیده نیست

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی، بسیج قهرمان و دانشمندان ما همه و همه سال‌هاست در حال مجاهدت عزتمندانه با استکبار بوده و آماده جانفشانی هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم در چنین شرایطی تیم مذاکره کننده و وزیر محترم خارجه تصویری نادرست از ایران مقتدر را به دنیا مخابره می‌کنند.

آریان‌پور با اشاره به اینکه ما در کنار توانمندی‌های علمی، دارای توانایی‌های مترقی در حوزه دفاع و امنیت، هوافضا، فرهنگ و هنر و ... هستیم، ادامه داد: اینکه وزیر امور خارجه و هیئت مذاکره کننده از بیان توانمندی‌ها و اقتدار ایران در برابر غرب خودداری می‌کنند اصلا پسندیده نیست.

وی با بیان اینکه انتظار همه این بوده است که طبق فرماییش رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی تحریم‌ها رفع شود، تصریح کرد: با این وجود حتی به فرض اینکه تنها بخشی از تحریم‌ها نیز لغو شود سوالی که باید تیم مذاکره کننده به آن پاسخ بدهد این است که چرا و چگونه است که دشمن با خیال راحت و بدون هیچ مانعی به صورت مداوم بر تحریم‌ها می‌افزاید؟

* تضمین غرب در برابر تعهداتش چیست؟/ وزیر امور خارجه پاسخگوی مردم باشد

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم دریافت تضمین‌های قطعی و قانونی مورد تائید جامعه بین‌المللی مبنی بر تعهد طرف‌های مذاکره در برابر ایران، اضافه کرد: در کنار این موضوع باید طرف مقابل تضمین کند که هیچ تحریم جدیدی نیز علیه کشورمان وضع نخواهد شد.

وی با انتقاد از اطمینان نادرست تیم مذاکره در گفت‌و‌گوهای برجام به امضای «جان کری»، تاکید کرد: هیئت مذاکره‌کننده باید برای ملت شریف ایران روشن کند که این بار تضمین چیست و بر اساس کدام معاهده و قانون بین‌المللی حق و حقوق ایران اسلامی تضمین شده و ما به کدام دادگاه بین‌المللی می‌توانیم شکایت کرده و حقمان را استیفا کنیم؟

انتهای پیام/83014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول