اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات هزاران نفری در شهرهای مختلف کانادا در حمایت از فلسطین

رسانه‌های کانادایی از تظاهرات چند هزار نفری در کانادا و شهرهای مختلف این کشور در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

تظاهرات هزاران نفری در شهرهای مختلف کانادا در حمایت از فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران شهروند کانادایی روز چهارشنبه برای حمایت از مردم فلسطین در بحبوحه درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش وبگاه «دیلی هایو تورنتو» هزاران شهروند کانادا چهارشنبه در شهر «میسیساگا» حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند. این تظاهرات از سوی  مرکز جامعه فلسطین و کانادا برنامه ریزی شده بود. میسیساگا در جنوب «انتاریو»  واقع شده و ششمین شهر بزرگ کانادا محسوب می‌شود.

در این تظاهرات شرکت کنندگان با دردست گرفتن تابلوها و پرچم‌های فلسطین حمایت خود را از مردم فلسطین نشان دادند . در برخی از این تابلوها شعارهایی در حمایت از شهروندان فلسطینی و اعتراض به سکوت جامعه بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.

 این در حالی است که «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز سه‌شنبه در نشست خبری از همکاری با جامعه جهانی برای تنش‌زدایی در فلسطین اشغالی خبر داد. وی همچنین از لزوم توقف درگیری  بین نیروهای صهیونیستی با مقاومت فلسطینی سخن گفت.

شبکه خبری «سی بی سی» نیز گزارش داد هزاران شهروندان کانادایی در چند روز گذشته نیز تظاهراتی را به همین منظور در شهرهای «تورونتو»، «اوتاوا»، «مونترال»، «ونکوور» ، «هالیفکس» ، «وینیپگ» و شهرهای دیگر برپا کردند. در این تظاهرات مردم از دولت کانادا خواستند  برای شهروندان فلسطین کمک ارسال کند.  در شهر وینیپگ بین هواداران فلسطین و رژیم صهیونیستی درگیری صورت گرفت که با مداخله پلیس خاتمه یافت.

 آمریکای جنوبی نیز در روزهای گذشته شاهد حمایت های مردیم از فلسطین بود.  در برزیل شهروندان برزیلی در محکومیت حمله  نظامیان صهیونیست به غزه و نمایش همدلی با فلسطین، تظاهرات سراسری  برگزار کردند. معترضان سوار بر موتور در خیابان‌های «سائوپائولو» ، «مانائوس» و «رسیف» حضور یافتند.  

 

در شیلی نیز معترضان با حمل  پرچم‌های فلسطین در شهر «سانتیاگو» تجمع کردند. در مکزیک نیز مردم به نشانه همبستگی با فلسطین درمیدان معروف شهر «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک تجمع کردند. در این تظاهرات ده‌ها نفر تابلوهایی  را در حمایت از مردم فلسطین حمل کردند.

در قاره اروپا و در شهرهای پاریس، لندن، گلاسکو ،آتن و برلین نیز تظاهراتی مشابه برگزار شد. در پاریس  پلیس با معترضان برخورد و به سمت آن‌ها  شلیک گاز اشک‌آور شلیک کرد.  شهروندان لندنی نیز در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.در شهر «گلاسکو» در اسکاتلند نیز صدها تن در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۲۷ شهید از جمله ۶۲ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول