اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تخریب بقیع ریشه در نفوذ صهیونیسم بر جهان اسلام دارد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وگفت: هر ریشه ای که برای نفوذ صهیونیسم در کشورهای اسلامی پیدا می شود، ریشه تخریب قبرستان بقیع هم در همان جاست.

تخریب بقیع ریشه در نفوذ صهیونیسم بر جهان اسلام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در گردهمایی بین المللی «بقیع، حرم اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر اکرم (ص)» که در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن قبرستان بقیع بعد از حضور پیامبر اعظم (ص) در مدینه بیان کرد: حضرت رسول الله (ص) به این مکان توجه ویژه ای داشتند و با هدف فرهنگسازی زیارت، اهمیت سخن گفتن با اموات و همچنین یادکرد مرگ، مرتبا در بقیع حاضر می شدند و حتی آموزش هایی به مسلمانان می دادند.

وی افزود: ماجرای رحلت فاطمه بنت اسد (س) به عنوان مادر امیرالمؤمنین (ع) و مراسمی که حضرت رسول الله (ص) برای دفن وی در قبرستان بقیع برگزار کردند، نشان از اهمیت شخصیت این بانو و در عین حال توجه ویژه رسول الله (ص) به قبرستان بقیع و حضور در آن است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی سپس ادامه داد: البته این توجه به بقیع در دوران خلفا نیز ادمه یافت و البته در طول تاریخ، تغییراتی در این قبرستان پدید آمد و به طور مثال در دوره حکومت مروانیان در بنی امیه، بخش هایی هم به بقیع اضافه شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در عین حال بقیع را یک کانون سرشار از پیکر ذوات مقدس برشمرد و اضافه کرد: دفن برخی از معصومین (ع) در بقیع و همچنین دفن برخی شخصیت های مهم در تاریخ اسلام در این قبرستان از دلایل اهمیت آن است، ضمن آن که بقیع مدفن برخی شهدا و از جمله شهدای واقعه دردناک حرّه است که باید آنان را نیز شهدای مدافع حرم دانست.

وی با اشاره به دفن برخی محدثان و مفسران بزرگ در بقیع تصریح کرد: باید افسوس خورد که خشک مغزان وهابی، قدر بقیع را به عنوان کهکشانی از انسان های پاک نمی دانند، در حالی که این افراد در هر کجای دیگر دنیا بودند، قدرشان دانسته می شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه هرچه کتاب درباره شخصیت های بقیع نوشته شود باز هم کم است یادآور شد: حرکت شوم وهابیان در تخریب بقیع باید از لا به لای اسناد و مدارک بیرون بیاید و گفته شود، بویژه آن که در همان زمان علمای بزرگی در برابر این حرکت وهابی ها ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که برخی می پرسند ریشه تخریب بقیع از کجاست خاطرنشان کرد: هر ریشه ای بر نفوذ صهیونیسم در کشورهای اسلامی پیدا می شود، ریشه تخریب بقیع را نیز باید در همان جا جستجو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: انگلیسی ها برای از بین بردن ظرفیت جهان اسلام دو نقشه کشیدند که یکی از آن ها حرکت سخت افزاری قرار دادن غده سرطانی صهیونیسم در منطقه و دیگری حرکتی نرم افزاری برای اختلاف انداختن بین مسلمانان بود که تخریب بقیع هم در همین راستا تفسیر می شود.

وی در پایان سخنان خود بقیع را به عنوان کهکشانی از معصومین (ع) و یاران آنان معرفی و ابراز امیدواری کرد روزی این بقیع بی بقعه نورانی شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول