اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زیاد النخاله: پس از هفتاد سال، دشمن در یک تنگنای بی‌سابقه قرار گرفته است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با اشاره مقاومت گروه‌های فلسطینی در برابر به‌روزترین تسلیحات آمریکایی، گفت که پس از گذشت هفتاد سال از روز مصیبت فلسطینیان،‌ دشمن در تنگنایی بی‌سابقه قرار گرفته است.

زیاد النخاله: پس از هفتاد سال، دشمن در یک تنگنای بی‌سابقه قرار گرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شامگاه امروز (چهارشنبه)، درباره ادامه حملات گروه‌های مقاومت علیه مواضع رژیم صهیونیستی به سخنرانی پرداخت.

زیاد النخاله در این سخنرانی که از شبکه «فلسطین الیوم» پخش شد، گفت: «مجاهدان پاک‌ترین میدان‌ها و دارندگان شمشیر قدس، شما با خون و اراده‌تان معجزه می‌کنید که این همان پیروزی ارزشمند شماست. مقاومت‌کنندگان شما اقتدار این دولت سرراهی را در هم می‌شکنید و با هر راکت و موشکی که با خون و لقمه‌نانتان و تحت محاصره آن را ساخته‌اید، خوار می‌کنید».

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: «مجاهدان پس از گذشت هفتاد سال از روز مصیبت [فلسطینیان] دشمن را در یک تنگنای تاریخی بی‌سابقه قرار داده‌اند. در واقع آن‌ها تأکید کردند که مسیر ملت ما و مقاومت آن‌ها از آن روزی که به اردوگاه‌ها مختلف انداخته شدند، متوقف نشده است. ملت ما و مجاهدان آن در سراسر فلسطین صفحه‌هایی نورانی در راه [تاریخ] قدس و فلسطین رقم زده‌اند».

النخاله اضافه کرد: «نبرد ما برای قدس وارد روز یازدهم می‌شود و هر روز برای قاتلان و جنایتکاران در جای جای فلسطین یک تحقیر رقم می‌خورد. ما در برابر اهانت‌ها و آلوده کردن‌ [ساحت قدس] از این شهر دفاع می‌کنیم و این راه ملت ما و مسیر همان مقاومتی است که ما آن را جز با پیروزی ترک نخواهیم کرد».

وی همچنین اظهار داشت: «ملت ما علی‌رغم محاصره همه‌جانبه سکوت بین‌المللی و عربی را به چالش می‌کشد. این جهان ساکت بداند سلاحی که ما با آن با به‌روزترین صنایع آمریکا مقابله می‌کنیم، لوله‌های آبی هستند که مهندسان مقاومت آن را به موشک تبدیل کرده‌اند».

زیاد النخاله افزود: «اشغالگران با تمام امکاناتشان از رویارویی با غزه با آن امکانات ساده ناتوان هستند. این چه جور وقاحتی است که در برابر کشته شدن کودکان و غیرنظامیان سکوت می‌کنند و به دشمن اجازه می‌دهند که کودکان بیشتری بکشد. جهان و عرب‌ها بدانند که ما حتی در لقمه نان خود نیز تحت محاصره قرار داریم آن هم در حالی که آمریکا تسلیحات بسیاری وارد می‌کند تا تعداد بیشتری از مردم ما را بکشند».

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: «جهانی با چنین رفتاری، ما را در انتخاب مرگ یا پذیرفتن غارت سرزمین‌مان و سکوت مخیر می‌کند؛ جهانی وحشی که تنها به [استفاده] از زور باور دارد. جنگ در فلسطین و اطراف آن با شمشیر ما خواهد بود نه با توافق‌هایی که ما را محدود می‌کند و بار دیگر ما را به محاصره بر می‌گرداند».

وی در ادامه گفت: «در حالی به جنگ رفتیم که می‌دانستیم این اقدام هزینه‌بردار است؛ اما ما می‌دانیم که این تنها راه برای آزادی و پاسداری از قدس و مردم است. ما در برابر دو گزینه بودیم؛ یا تسلیم می‌شدیم و همه چیز را به اشغالگران می‌دادیم یا در هر جایی با آن‌ها می‌جنگیدیم. ما به قاتلان و مجرمان صهیونیست در نبرد قدس می‌گوییم که سلاح هسته‌ای شما، جنگنده‌هایتان و توافق‌های خفت‌بار برای ما امنیت و صلح نمی‌آورد».

النخاله تأکید کرد: «ما به مردم خود در کرانه [باختری] و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ می‌گوییم که حضور روزانه شما برای رویارویی با اشغالگران بزرگترین و مهم‌ترین کمک برای برادران مجاهداتان در غزه است. ما از مردمان در کرانه [باختری] و [اراضی] ۱۹۴۸ می‌خواهیم که حضورشان را در هر جایی تقویت کنند تا جهان بداند که ما یک ملت هستیم و همه در مسیر قدس قرار داریم. ما از مردممان می‌خواهیم که ایست‌های بازرسی نظامی حمله کنند و راه را بر شهرک‌نشینان ببندند».

زیاد النخله همچین اظهار داشت: «نبرد سیاسی، جبهه دیگری است که باید در شأن شهدا و رزمندگان باشد چراکه این عرصه همچنان در تغییر بوده است. اشغالگران می‌خواهند با کشتار غیرنظامیان، ویران کردن خانه‌ها و با دروغ‌هایی که با وقاحت آن را به خورد جهان می‌دهند، [به ما] آتش‌بس تحمیل کنند. نخست‌وزیر دشمن آمد تا ادعای انسانیت و اخلاق بکند آن هم پس از آنکه سرزمین ما را مصادره کردند، ما را وادار به کوچ کردند و مقدسات ما را به دست گرفتند».

وی اظهارات خود را اینگونه به پایان برد: «اشغالگران می‌خواهند که موشک‌های مقاومت متوقف شود؛ برنده‌ترین سلاحی که به‌رغم تمام تسلیحاتشان آن‌ را در چشم مردم ضعیف‌تر و خوارتر می‌کند. فلسطین مسئله هر فرد عرب و مسلمان است. ما از ملتمان می‌خواهیم برای محافظت از قدس به پا خیزند».

این اظهارات دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حالی بیان شده است گروه‌های مقاومت فلسطین برای دهمین روز متوالی همچنان به مقاومت و حملات راکتی و موشکی خود علیه مواضع رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند آن هم در حالی که رژیم صهیونیستی همچنان به کشتار کودکان و زنان فلسطینی و هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی همچنان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول