اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مختومه شدن 98 درصد از پرونده‌های معوقه در آذربایجان‌غربی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۹۸ درصد از پرونده‌های معوق مختومه شده و کمتر ۵۰۰ پرونده معوقه دادگستری، طی سال گذشته مختومه شد.

مختومه شدن 98 درصد از پرونده‌های معوقه در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین مجیدی صبح  امروز در آیین تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی سال گذشته با توجه به تلاش‌های شبانه روزی انجام شده در دادگستری کل استان ۹۸ درصد از پرونده‌های معوق مختومه  و کمتر از۵۰۰ پرونده معوقه در این بخش باقی مانده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیر افزایشی ورودی پرونده در استان به دستگاه قضا وجود داشت طی ۲ سال اخیر بیش از 7 هزار پرونده از طریق دستگاه قضا بررسی و خارج شده است.

دادستان عمومی انقلاب ارومیه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش ابلاغ الکترونیکی، ابزار نوین و در بسیاری از شاخص‌های رسیدگی دیگر، بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد ابلاغ‌ها در استان به صورت الکترونیکی بوده و طی سال گذشته، استان در سطح کشور رتبه اول و دوم کشوری را کسب کرده است.

مجیدی در خصوص مدیریت در بخش زندان‌های استان و چالش‌های موجود در این بخش، تصریح کرد: با توجه به سند تحول قضایی و ورود سامانه در این عرصه، استان آذربایجان‌غربی در رتبه ۵ کشوری و در پابند الکترونیکی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

این مقام مسوول با اشاره  به ورود دستگاه قضا در بخش اقتصادی، خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد احیای ۲۵۰ واحد راکد در استان بودیم که به چرخه تولید بازگشته است.

وی یادآور شد: با توجه به تلاش‌های شبانه روزی دستگاه قضا و با حمایت‌های دستگاه‌های امنیتی جرائم خشن کاهش چشمگیری داشته است و مبارزه با فساد در  استان افزایش یافته است‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول