اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تظاهرات مردم اندونزی علیه رژیم صهیونیستی مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا+فیلم

صدها نفر از مردم اندونزی در حمایت از فلسطینیان با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در پایتخت این کشور شرق آسیا، خواستار توقف خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شدند.

تظاهرات مردم اندونزی علیه رژیم صهیونیستی مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از مردم اندونزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین روز گذشته (چهارشنبه) با به دست گرفتن پرچم فلسطین مقابل سفارت آمریکا در «جاکارتا» تجمع کردند و خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی  به نوار غزه شدند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در این خصوص گزارش کرد، معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا تجمع کردند و پرچم‌های فلسطین و اندونزی و پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آن نوشته بود: «فلسطین را آزاد کنید».

 

طبق این گزارش، بیش از یک‌هزار نیروی پلیس در اطراف سفارت آمریکا در جاکارتا به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خشونت مستقر شده بود.

گروهی از معترضان به سازماندهی گروه اقدام اتحاد دانشجویان مسلمان اندونزی در حالیکه راهپیمایی می‌کردند و پرچم‌ها و پلاکاردهایی را با مضمون‌ محکومیت حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه و حمایت آمریکا از اسرائیل حمل می‌کردند، شعار می‌دادند: «الله اکبر» و «آزادی برای فلسطین» .

طبق این گزارش، گروه دیگری به سازماندهی کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری اندونزی با چندصد متر فاصله از سفارت آمریکا، راهپیمایی مشابهی را انجام دادند و فریاد می‌زدند: «فلسطینیان را نجات دهید» و به سمت دفتر نمایندگی سازمان ملل در جاکارتا روانه شدند.

راهپیمایی‌های مشابهی به سازماندهی اتحادیه‌های کارگری نیز در دیگر شهرهای اندونزی از جمله «سورابایا»، «باندونگ»، «یوگیاکارتا»، «ماکاسار» و «ریائو» در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد.

«محی الدین یاسین» نخست‌وزیر مالزی و « حسن البلقیة معز الدین وعدالله» نخست‌وزیر برونئی در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و گروه مقاومت فلسطینی حماس و تنش‌زدایی در غزه شدند.

درگیری میان دو طرف از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

تاکنون بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شده و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین تاکنون دست‌کم ۲۱۲ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند که شامل ۶۱ کودک و ۳۶ زن می‌شود و بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

برخی منابع آگاه مدعی شده‌اند که در پی فشارهای بین‌المللی برای توقف تنش‌ها در قدس اشغالی، احتمال می‌رود که فردا (جمعه) میان رژیم صهیونیستی و حماس آتش‌بس برقرار شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول