اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

همایش اقتصاد هوشمند در 6 محور برگزار می‌شود

پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند مرکز فاوا این وزارتخانه ، همایش اقتصاد هوشمند را در شش محور برگزار می‌کند.

همایش اقتصاد هوشمند در 6 محور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت اقتصاد، پژوهشکده  امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ( مرکز فاوا) این وزارتخانه ، همایش اقتصاد هوشمند  را در شش محور و با سخنرانی دکتر دژپسند وزیر اقتصاد در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در حال برگزاری است.

همایش اقتصاد هوشمند با سخنرانی وزیر اقتصاد و با حضور جمعی از صاحبنظران اقتصاد کشور/لینک‌‌ های حضور مجازی در این همایش و نشست های تخصصی آن: سالن توسعه live665.videocake.ir سالن تلاش live887.videocake.ir سالن جهاد live554.videocake.ir

 این همایش در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد و در شش محور و نشست برگزار خواهد شد.
بر اساس گزارش یاد شده،موضوعاتی که قرار است در این همایش یک روزه مورد بررسی و تبادل نظر کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی کشور قرار گیرد به ترتیب شامل ؛
 ۱- اصول و چالش های حکمرانی اقتصاد پلتفرمی
۲- اقتصاد مبتنی بر بلاک چین
۳-  سیاست گذاری و تنظیم گری هوشمند
۴- صنعت و  تجارت هوشمند
۵- تامین مالی هوشمند
۶- رمز پول بانک مرکزی می باشد.

سخنران افتتاحیه این همایش دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود و پس از آن ابعاد گوناگون اقتصاد هوشمند از جمله: الزامات و راهکارها؛ مروری بر سند نقشه راه اقتصاد هوشمند ، گفتمان اقتصاد هوشمند؛ اعتبار و قلمرو مفهومی، معماری سازمانی و تحول دیجیتال و همچنین اقتصاد دیجیتال و مفهوم و پیامدهای این تحول مورد بحث و تبادل نظر سخنرانان مدعو قرار خواهد گرفت.

همچنین موضوعات دیگری از جمله، سازمان پلتفرمی راه حلی سریع برای جبران عقب افتادگی سازمانی در ایران، دیپلماسی اقتصاد پلتفرمی،  چالش های اقتصاد پلتفرمی در ایران و درس آموخته هایی از تجربیات پلتفرم ها در عمل، مبادلات دو جانبه بین المللی، توکنایز کردن دارایی ها ، مباحث فنی بلاک چین، و جذب سرمایه جمعی از دیگر مواردی است که در این همایش در خصوص آنها بحث و ارائه سخنرانی خواهد شد .

این گزارش می افزاید، نشست سوم  همایش نیز با موضوعاتی از قبیل  برنامه گزاری پسینی در عصر دیجیتال، فناوری‌های تنظیم‌گر به جای تنظیم گران فناوری؛ درآمدی بر اکوسیستم تنظیم یار، الگوی نوین در  تنظیم گری کسب و کارهای نو پدید، گذر از نظارت آفلاین به حکمروایی آنلاین با دفاتر کل توزیع شده برگزار می شود .
همچنین  موضوعات نشست چهارم شامل کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری کشور با سرشماری های مدرن ، نقش استقرار فرایندهای GRC  در توسعه کشور، گمرک، حمل و نقل و بیمه هوشمند، اقتصاد داده مبنا و نقش آن در توسعه کشور است.

در ادامه این همایش و در نشست پنجم موضوعاتی شامل تأمین مالی هوشمند، فین تک و نظارت هوشمند بر بازار های مالی، تأمین مالی هوشمند برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، پلتفرم های هوشمند تأمین مالی؛ توانمندی ها و دغدغه ها و اکوسیستم فین تک ایران و تأمین مالی هوشمنداست.

 در نشست ششم نیز موضوعاتی از جمله ضرورت های ایجاد رمز پول بانک مرکزی، نحوه عملیاتی سازی و چالش های موجود در این مسیر و بازار هدف و تجارب خارجی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
 شایان ذکر است این همایش عصر روز ۳۰ اردیبهشت ماه با جمع بندی همه نشست ها به کار خود پایان خواهد داد.

مخاطبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی www.earc.ac.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول