اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرونده مسکن مهر متعلق به بنیاد مسکن مازندران بسته شد

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پرونده مسکن مهر متعلق به بنیاد مسکن مازندران بسته شد و هیچ پرونده‌ای در رابطه با مسکن مهر متعلق به بنیاد مسکن در استان نداریم.

پرونده مسکن مهر متعلق به بنیاد مسکن مازندران بسته شد

حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح اقدام ملی مسکن ۵۶ واحدی کوثر بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر اظهار کرد: بنیاد مسکن ساخت و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی را با قوت در دستور کار دارد و تاکنون توفیقات مناسبی حاصل شده است.

وی افزود: اکنون در ادامه روند رو به رشد فعالیت در حوزه ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، در حوزه مسکن شهری وارد عمل شدیم که بخشی از کارها توسط انجمن خیران مسکن‌ساز که انجمنی وابسته به بنیاد مسکن است و در کل کشور فعالیت دارند در حال انجام است.

به گفته روحانی‌نژاد، در مازندران هم تاکید بر افزایش فعالیت‌های انجمن خیران مسکن‌ساز است و برخی از ساخت و سازها در سال‌های گذشته اجرایی و یک‌هزار واحد اجرایی شده و اکنون هم ۲۰۰ واحد در حال ساخت است.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر هم خاطر نشان کرد: مسکن مهر از طرح‌های گذشته بنیاد مسکن بود که این پرونده مسکن مهر در استان مازندران بسته شده است و پرونده مسکن مهری که متعلق به استان مازندران باشد؛ نداریم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: در اواخر دولت دوازدهم ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در قالی طرح اقدام ملی مسکن اجرایی شده و سهم استان مازندران ۵ هزار و ۱۵۰ واحد است.

روحانی‌نژاد افزود: همه شهرهای استان مازندران شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن طرف قرارداد با بنیاد مسکن برای ساخت واحدها و ساختمان‌های طرح اقدام ملی هستند و تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مازندران کمبود زمین وجود دارد و به همین دلیل تاکنون در مازندران تنها برای ۲ هزار و ۳۰۰ واحد زمین تهیه شده است؛ اظهار کرد: از این تعداد هم یک‌هزار واحد در استان مازندران در حال ساخت است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: بیش از ۸۰۰ نفر هم در استان مازندران مبالغ اولیه پرداختی خود را واریز کرده‌اند و در برخی از شهرستان‌ها شاهد سقف اول و دوم و برخی فندانسیون و حتی سقف سوم هستیم.

روحانی‌نژاد افزود:  استان مازندران با توجه به ساخت و ساز انجام شده که تنها یک‌هزار واحد در حال ساخت است، ۴ هزار و ۱۵۰ واحد از برنامه عقب است.

وی مهمترین عامل عقب‌ماندگی مازندران از برنامه ساخت و ساز طرح اقدام ملی را عدم تهیه زمین و متقاضیانی که تعیین تکلیف شدند؛ اما توان پرداخت پول را ندارند؛ عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در استان مازندران، متقاضیان دریافت طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول باید ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردند که عدم پرداخت این مبلغ موجب شد تا تعهدات به درستی انجام نشود و شاهد کندی کار باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول