اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تکمیل 440 کیلومتر آزادراه‌ تا پایان ‌سال جاری/ آزادراه‌‌ شیراز-اصفهان امسال تمام می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه شیراز-اصفهان و ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان تا پایان سال زیر بار عبور ترافیک می‌رود، از تکمیل 1200 کیلومتر بزرگراه تا پایان‌ سال‌ گفت.

تکمیل 440 کیلومتر آزادراه‌ تا پایان ‌سال جاری/ آزادراه‌‌ شیراز-اصفهان امسال تمام می‌شود

خیرالله خادمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت ساخت هشت کیلومتر باقی‌مانده در آزادراه قزوین رشت، قطعه منجیل تا روبار، اظهار داشت: ‌آزادراه منجیل ـ رودبار یکی از پروژه‌های مهم آزادراهی است که به دلیل تکمیل نشده آن در گذشته، گره ترافیکی در منطقه ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طول مسیر آزادراهی رودبار-منجیل 8 کیلومتر است، بیان کرد: از ویژگی‌های این مسیر آزاد‌راهی این است که طول مسیر کلا تونل و پل است‌؛ این مسیر امسال زیر بار عبور ترافیک می‌رود.

* تکمیل 440 کیلومتر آزادراه‌ تا پایان ‌سال جاری

وی تصریح کرد: ما در بحث ساخت آزادراه‌ها تلاش کردیم 9 پروژه آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بیشتر و آنهایی که تأثیر به‌سزایی در توسعه ترانزیت و شبکه آزادراهی داشتند، در اولویت تکمیل قرار گیرد‌، پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آزادراهی اولویت‌دار، همه بیش از 70 درصد است. 

خادمی افزود: از‌ این 9 پروژه در سال گذشته دو پروژه آزادراهی به بهره‌برداری رسید و 221 کیلومتر آزادراه در سال 99 تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: پیش از انقلاب اصلاً آزادراه چندانی در کشور نداشتیم، پس از انقلاب اسلامی متوسط ساخت آزادراه در کشور سالانه 80 کیلومتر بود ولی سال گذشته 2.5 برابر متوسط ساخت سالانه، آزادراه ساخته و بهره‌برداری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه‌های آزادراهی که امسال تکمیل می‌شود، گفت: ‌امسال 440 کیلومتر آزادراه بهره‌برداری می‌شود، یکی از این آزادراه‌ها، آزادراه خرم آباد-اراک در بخش اول تا بروجرد به طول 67 کیلومتر است که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد، دومین پروژه همان آزادراه منجیل ـ رودبار است همچنین باندِ رفت منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

* آزادراه بزرگ اصفهان-شیراز امسال زیر بار عبور ترافیک می‌رود‌

خادمی گفت: دیگر پروژه آزادراهی که امسال تکمیل می‌شود، آزادراه بزرگ شیراز ـ اصفهان به طول 225 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 87 درصد است که تا پایان سال زیر بار عبور ترافیک می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان به طول 50 کیلومتر، آزادراه مرند ـ تبریز به طول 50 کیلومتر و 40 کیلومتر از آزادراه مراغه ـ هشترود‌ امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در این آزادراه‌ها با روند خوبی در حال انجام است، گفت: همچنین دولت منابع اعتباری بودجه‌ای برای این آزادراه‌ها اختصاص داده است و در صورتی که مشکلی پیش نیاید تا پایان سال 440 کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

* تکمیل 1200 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال 

خادمی درباره پروژه‌های بزرگراهی کشور بیان کرد:‌ در بحث توسعه خطوط بزرگراهی‌ برنامه‌ریزی کردیم‌ 2000 کیلومتر از خطوط بزرگراهی که جزو حلقه‌های ناپیوسته شبکه بزرگراهی هستند، در اولویت تکمیل قرار گیرد.

‌معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در بخش بزرگراهی 170 کیلومتر بزرگراه در سال 99 به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه تقریبا در همه استان‌های کشور از‌ سیستان و بلوچستان تا آذربایجان غربی پروژه بزرگراهی فعال داریم، گفت: در سال جاری 1200 کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: برخی از این پروژه‌ها در اولویت جهش تولید نبودند، اما در برنامه قرار گرفتند و امسال بیش از 1200 کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری می‌رسد که در کریدورهای بزرگراهی شرق-غرب و شمال-جنوب کشور در اغلب استان‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول