اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید قاهره بر راه‌حل سیاسی بحران یمن

وزیر خارجه مصر بر ضرورت اولویت دادن به راه‌حل سیاسی بحران یمن و دستیابی به راه‌حل فراگیر تأکید کرد.

تأکید قاهره بر راه‌حل سیاسی بحران یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد عبید بن دغر» رئیس شورای مشورتی وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» امروز پنج‌شنبه در سفری به قاهره با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار و درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که شکری در این دیدار بر موضع ثابت قاهره در خصوص بحران یمن تأکید کرد و گفت که یمن یکی از ارکان امنیت ملی عربی است.

شکری بر ضرورت اولویت دادن به راه‌حل سیاسی بحران یمن و دستیابی به راه‌حل فراگیر بر اساس مرجعیت‌های اصلی به منظور پایان دادن به دخالت‌های منفی در یمن و تضمین تمامیت و سلامت ارضی این کشور تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، شکری بار دیگر از طرح ابتکاری عربستان سعودی که در مارس ۲۰۲۱ برای پایان دادن به بحران یمن ارائه کرده بود، استقبال کرد و گفت که ضروری است تمامی طرف‌های یمنی در این طرح مشارکت داده شوند تا به ریخته شدن خون ملت یمن پایان داده شده و از تلاش‌های مربوط به برقراری صلح در یمن حمایت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول