اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مرحله دوم آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن فردا برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد برگزاری آزمون «دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن»، بالاترین و معتبرترین آزمون کشوری است.

مرحله دوم  آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس آزمون مرحله دوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم صبح فردا جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۹ الی ۱۲ به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. این در حالی است که این آزمون در حوزه تهران و شمیرانات با حضور ۹۲۴ شرکت‌کننده در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد.

محمد رمضانی فرد «مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم و مدیر دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی» در مورد این آزمون اظهار داشت: بحث اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آبان سال ۸۴ مورد تصویب قرار گرفت و اجرای آن به سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن کریم واگذار شد. این آزمون بالاترین و معتبرترین آزمون در کشور برای حافظان قرآن کریم محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در این آزمون افزود: امسال ۸۰۹۶ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند که ۲۲۶۷ نفر در رشته ۱۰ جزء قرآن، ۱۰۹۵ در رشته ۲۰ جزء قرآن و ۴۷۳۴ نفر هم در رشته حفظ کل قرآن کریم شرکت کردند. همچنین ۵۴۲۱ خانم‌ و ۲۶۷۵ آقا در این آزمون شرکت‌کردند.

رمضانی فرد اضافه کرد: تعداد سؤالات در رشته ۱۰ جزء،۵۰ سؤال، در رشته ۲۰ جزء،۱۰۰ سؤال و در رشته حفظ کل قرآن کریم ۱۵۰ سؤال است که از هر جزء یک سؤال حُسن حفظ و چهار سؤال ترجمه در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه ترجمه‌ای که در این آزمون استفاده می‌شود، ترجمه رایج است تصریح کرد: به این دلیل منبع خاصی انتخاب‌نشده تا همه حُفاظ بتوانند به‌راحتی به ترجمه دسترسی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان تیر ۱۴۰۰ نتایج آزمون مرحله اول را اعلام کنیم این در حالی است که قبول‌شدگان آزمون مرحله اول اگر می‌خواهند حائز مدرک معتبر بشوند باید در آزمون مرحله دوم که شهریور امسال برگزار می‌شود، شرکت کنند.

رمضانی فرد افزود: به قبول‌شدگان حافظان ۱۰ جزء قرآن، مدرک هم‌طراز دیپلم با عنوان مدرک درجه ۵، به حافظان ۲۰ جزء قرآن، مدرک درجه ۴ و هم‌طراز فوق‌دیپلم و به حافظان کل قرآن، مدرک درجه ۳ و هم‌طراز لیسانس اعطا خواهد شد. بیشترین شرکت‌کنندگان به ترتیب متعلق به استان «تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قم و خوزستان» است.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در استان تهران اظهار داشت: ۱۲۶۱ نفر در استان تهران ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۹۲۰ نفر شامل خواهران و ۳۴۱ نفر شامل برادران هستند. این در حالی است که استان تهران شامل حوزه‌های «ری، دماوند، شمیرانات، شهریار و بهارستان» خواهد بود که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان مربوط به حوزه تهران و شمیرانات با ۹۲۴ نفر است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در ۱۰ جزء قرآن در حوزه تهران و شمیرانات ۲۱۰، در ۲۰ جزء قرآن ۱۲۳ نفر و در کل قرآن، ۵۹۸ نفر خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول