اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، جریان تحریم را در هم شکست

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل جریان تحریم را در هم شکست و به همگان اثبات کرد ایران و ایرانی همواره برای قطع وابستگی به کشورهای خارجی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، جریان تحریم را در هم شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، منصور یزدی‌زاده در هفتمین کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه‌آهن اظهار کرد: تولید ریل، آرزوی دیرینه مردم ایران بود که تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان با کوشش شبانه‌روزی خود بر این خواسته جامه عمل پوشاندند و ایران را با تولید ریل استاندارد EN۱۳۶۷۴ در بین تولیدکنندگان ریل دنیا قرار دادند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: فرآیند تولید ریل از فولاد آن تا مرحله نورد با چالش‌های فراوانی همراه بود اما ذوب‌آهن اصفهان با وجود بهره‌مند نبودن از یارانه انرژی و سهمیه مواد اولیه از این آزمون نیز سربلند خارج شد تا بتواند با افتخار در زمینه دستیابی به این محصول ایرانی نقش کلیدی داشته باشد.

وی ادامه داد: ریل زبانه سوزن، جدیدترین ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان است و به دلیل نقش مهمی که در خطوط ریلی دارد از آن به عنوان کلید توسعه حمل و نقل ریلی یاد می‌شود.

یزدی‌زاده در ادامه بیان کرد: در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات ریلی مانند چرخ و محور نیز ذوب‌آهن اصفهان مطالعات مربوطه را انجام داده و با راه‌آهن جمهوری اسلامی مذاکرات خوبی داشته است تا از مسیر این مشارکت، چنین تجهیزاتی نیز تولید شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: در کنار تحویل محموله ۶۰ هزار تنی ریل به مترو تهران، ریل UIC۵۴ را نیز در خردادماه تحویل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: ذوب آهن اصفهان توانایی تولید ریل ۱۲۰ متری را دارد و برای تولید مقاطع ریل طویل‌تر نیاز است از برنامه‌های توسعه راه‌آهن مطلع باشد و بر این اساس برنامه‌های تولید خود را تنظیم کند.

یزدی‌زاده تصریح کرد : ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل جریان تحریم را در هم شکست و به همگان اثبات کرد ایران و ایرانی همواره برای قطع وابستگی به کشورهای خارجی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پایان تأکید کرد: امروز همه ما باید متعهد باشیم از صنعت حمل و نقل ریلی به عنوان یک صنعت پاک و ایمن حمایت کنیم و برای توسعه آن با همدلی و هم‌افزایی تلاش کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول