اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

بورس در هفته پایانی اردیبهشت/ رکورد منفی دیگری برای شاخص کل هموزن

روند منفی شاخص کل و شاخص کل هموزن مانند هفته‌های گذشته همچنان ادامه داشته و شاخص کل هموزن یک رکورد منفی در 3 ماهه گذشته را به ثبت رسانده است.

بورس در هفته پایانی اردیبهشت/ رکورد منفی دیگری برای شاخص کل هموزن

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سرمایه در وضعیتی قرار گرفته است که کاملا تحلیل پذیری خود را از دست داده است و اکثر تحلیلگران از ارائه تحلیل در زمینه بورس خودداری می‌کنند.

روندهای شکل گرفته در هفته‌های اخیر نشان از عمیق‌تر شدن رکود حاکم بر بورس دارد. در صورتی که این وضعیت ادامه داشته باشد، برخی کارشناسان ورود بورس به روندهای فروپاشی را پیش بینی کرده‌اند. این مساله در حالی رخ داده است که در 4 روز انتهایی هفته شاخص کل روندی نزولی داشت. در هفته پایانی اردیبهشت ماه شاخص کل 29 هزار و 233 واحد پایین‌‌ تر از هفته قبل ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت 20 هزار و 889 واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل به کانال 300 هزار تایی سقوط کرد.

* رکورد جدید در شاخص کل هموزن

شاخص کل هم ‌وزن در تمام روزهای معاملاتی هفته اخیر نزولی بود. کاهش 5 درصدی شاخص کل هموزن در طول هفته گذشته سبب شده است، بسیاری از کارشناسان روند فعلی بورس را برای سهامداران خرد نا امیدکننده بدانند.

روز چهارشنبه و در آخرین روز کاری اردیبهشت ماه، بزرگ‌‌ترین ریزش شاخص هم وزن در 3 ماه اخیر ثبت شد و این شاخص 5 هزار و 836 واحد نزول کرد که بزرگ ‌ترین ریزش در 66 روز کاری گذشته از 18 بهمن ماه به این سو است. بنابراین شاخص هم وزن در آخرین روز معاملاتی اردیبهشت ماه با تغییر کانال در سطح 396 هزار و 981 واحدی ایستاد.

* روند نزولی شاخص کل

شاخص کل نیز در هفته گذشته تنها در روز شنبه مثبت بود. این روند افزایشی نیز به دلیل ادامه دار بودن روندهای معاملات در هفته های گذشته بوده است. روز شنبه شاخص کل با رشدی 5500 واحدی تنها روز مثبت این هفته بود. در روزهای بعد شاخص کاهشی 34 هزار واحدی را تجربه کرد.

کاهش 2.5 درصدی شاخص کل در طول هفته گذشته نشان می‌دهد نمادهای شاخص ساز نیز نتوانسته‌اند برای برگشت بورس کاری انجام دهند. همین مساله سبب شد شاخص کل و شاخص کل هموزن در جهت یکسانی حرکت کنند.

* افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز یکشنبه بود که ارزشی معادل 4 هزار و 799 میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته ارزش معاملات نیز در روز دوشنبه محقق شد که به رقم 27 هزار و 918 میلیارد تومان بالغ شد.

میانگین ارزش معاملات کل هفته 16 هزار و 460 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 10 هزار و 380 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 58 درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 112 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 276 میلیاردی هفته پیشین، افت 5 درصدی داشته است.

بالاترین رقم هفته 3 هزار و 821 میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و پایین ‌ترین رقم به روز ‌‌چهارشنبه برمی‌گردد که 2 هزار و 473 میلیارد تومان بود.

* خروج پول حقیقی همچنان ادامه دارد

مطابق با هفته های گذشته روند خروج پول از بازار سرمایه ادامه داشته است. در مجموع کل هفته 1850 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی 375  میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 67 درصدی داشته است.

در روز چهار‌شنبه برای ششمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و بیشترین رقم خروج در هفته اخیر نیز در این روز ثبت شد.

عدم واکنش سهامداران و بازار سرمایه به اخبار خوب و مثبتی که طی هفته‌های گذشته پیرامون بورس منتشر شده است، نگرانی کارشناسان در مورد ادامه روندهای منفی در بورس را به شدت افزایش داده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول