اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: دنیا باید بپذیرد اسرائیل یک رژیم تروریستی است

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۷، گفت جهانیان باید تروریستی بودن این رژیم را به رسمیت بشناسند.

اردوغان: دنیا باید بپذیرد اسرائیل یک رژیم تروریستی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) بار دیگر بر تروریستی بودن رژیم صیونیستی تاکید کرد.

اردوغان طی سخنرانی در مراسمی در استانبول گفت: «تا زمانی که جهانیان، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دولت تروریستی به‌رسمیت نشناسد، ساکت نمی‌نشینیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی همچنین افزود: «ما به جهان خواهیم گفت که اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر و تروریستی، چگونه از سال ۱۹۴۷ فقط به اندازه یک مُشت دست زمین برای فلسطینی‌ها باقی گذاشت».

رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به جوانان این کشور گفت: «شما باید این رژیم تروریستی را خوب بشناسید. رژیم تروریستی که جهان و بشریت از آن حرف می‌زند، همین اسرائیل است».

در درگیری‌های یازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی - بعد از یازده روز موشک‌باران شدن توسط مقاومت فلسطین - شامگاه گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

امروز همچنین «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با استقبال از توقف درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، خواستار رفع علت‌های این مناقشات شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول