اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مهار 3 فقره آتش‌سوزی در ارتفاعات گچساران/ برخورد کیفری با افراد خاطی

فرماندار گچساران گفت: 3 فقره آتش سوزی در ارتفاعات گچساران که در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه رخ داده بود، مهار شد.

مهار 3 فقره آتش‌سوزی در ارتفاعات گچساران/ برخورد کیفری با افراد خاطی

علیرضا اتابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: 3 فقره آتش سوزی در ارتفاعات کوه‌های گچساران که در  روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه  رخ  داده بوده  مهار شد.

 وی ادامه داد: آتش سوزی که در منطقه  تلخاب شیرین و کوه‌های مشرف به سمت امامزاده‌جعفر((کوه های نارک، پیر سبز ، کوه سرخ  تا انبار شاهی)) در شهرستان گچساران  رخ داد پس از 2 روز تلاش طاقت‌فرسا  مهار شد.

 فرماندار گچساران ابراز کرد: در حال حاضر نیروها در منطقه مستقر و در حال پایش هستند.

 اتابک  در ادامه به وقوع 2 فقره آتش سوزی در کوه‌های دیل و دشت لیشتر اشاره کرد و گفت: عصر روز گذشته 2 فقره آتش سوزی در کوه‌های دیل و دشت لیشتر  رخ داد که با ورود زود هنگام نیروها آتش سوزی در دشت لیشتر گچساران مهار شد.

 وی ابرازکرد: همچنین ساعاتی پیش آتش سوزی جنگل ها و مراتع در منطقه حفاظت شده کوه دیل پس از تلاشی همه جانبه مهار شد.

 فرماندار گچساران  با بیان اینکه برای مهار آتش سوزی بیش از 400 نیرو مشارکت داشتند، گفت: برای مهار آتش در منطقه  نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، بسیج، دوست داران طبیعت و تشکل‌های مردم نهاد و اهالی روستا به منطقه اعزام شدند.

 اتابک اذعان کرد: همچنین برای مهار آتش نیرو از شهرستان‌های کهگیلویه، باشت و یاسوج  اعزام شدند.

وی با بیان اینکه به دلیل صعب العبور بودن منطقه نیروها به وسیله بالگرد به محل آتش سوزی اعزام می‌شدند، تصریح کرد: بالگرد شرکت نفت بالغ بر 10سورتی پرواز  کار جابه جایی نیروها را انجام می‌داد.

 فرماندار گچساران ادامه داد: همچنین یک بالگرد از شهرستان شیراز برای مهار آتش سوزی به جهت انتقال نیروها به محل آتش سوزی به شهرستان گچساران اعزام شده است.

 اتابک افزود: متاسفانه به دلیل وزش باد، صخره‌ای بودن منطقه و گرمای شدید موجب شد تا مهار آتش سوزی در مناطق دچار حریق به کندی صورت گیرد.

 فرماندار گچساران  با اشاره به اینکه  درختان بادام، بلوط، بنه و پوشش گیاهی و مرتعی زیادی در این آتش سوزی طعمه حریق شد، ادامه داد: متاسفانه در این آتش سوزی  کوه‌های زیادی از منطقه دچار خسارت شده است.

اتابک با بیان اینکه علت  این گونه آتش سوزی‌ها دقیق مشخص نیست و پس از بررسی عمدی یا سهوی بودن آن مشخص می‌شود، عنوان کرد: عامل بسیاری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها انسانی است.

فرماندار گچساران ادامه داد: علت بسیاری از آتش سوزی‌های در مراتع و جنگل‌ها انسانی است و از نیروها امنیتی و انتظامی خواستاریم که هر چه سریعتر این افراد خاطی راشناسایی و برابر قانون برای آنها مجازات اعمال شود.

 وی بیان کرد: در حال حاضر خسارت وارده ناشی از آتش سوزی در مراتع و جنگلهای گچساران مشخص نیست و  پس از ارزیابی منطقه توسط کارشناسان  مشخص خواهد شد.

فرماندار گچساران گفت: سال گذشته600 هکتار از مراتع  و جنگل‌های گچساران  طعمه حریق شدند.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع  گچساران  در سال گذشته با رشد  51 درصدی نسبت به سال مشابه 98 داشته است.

اتابک تصریح کرد: سال گذشته آتش سوزی های در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، ، دیل ، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

به گزارش فارس، بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار  مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول