اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رجزخوانی صهیونیست‌ها بعد از تسلیم‌شدن در برابر غزه: آنچه لازم بود انجام دادیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه در زمان درگیری‌ها با نوار غزه، شهر اشغالی عسقلان با بیش از ۱۰۰۰ فروند موشک هدف قرار گرفت، مدعی شد آنچه نیاز بود از حملات به غزه به‌دست آوردند.

رجزخوانی صهیونیست‌ها بعد از تسلیم‌شدن در برابر غزه: آنچه لازم بود انجام دادیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) به همراه «بنی گانتز» وزیر جنگ و «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، برای توجیه اعلام آتش‌بس یکجانبه با نوار غزه در نشست خبری شرکت کرد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو با تکرار تهدیدات پوشالی علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی، مدعی شد: «من هدف اولیه‌ای را در نظر داشتم که آن حمله به سازمان‌های تروریستی و وارد آوردن ضربه سنگین به آنها بود».

وی درباره عملی‌نشدن وعده ادعایی عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ادعا کرد: «اگر نیازی به حمله زمینی به غزه بود، ما این کار را انجام می‌دادیم، اما آنچه لازم بود بدون انجام ماجراجویی‌های غیرضروری انجام دادیم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما قسمت بزرگی از شبکه تونل‌های حماس را نابود کردیم و حماس نمی‌تواند دوباره از آن بهره‌برداری کند. ما بیش از ۲۰۰ تروریست از جمله ۲۵ مقام و فرمانده میدانی را به قتل رساندیم و هر کسی که زنده مانده باشد می‌داند که دست ما بلنداست».

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو بدون اشاره به اینکه حملات هوایی به نوار غزه بیشتر غیرنظامیان فلسطینی از جمله زنان و کودکان را هدف قرار داد، مدعی شد: «ما بسیاری از برج‌ها و کارخانه‌های مورد استفاده حماس را تخریب کردیم...  ما ضربه‌ای به نیروی دریایی حماس وارد کردیم و بیشتر توانایی‌های آن را نابود ساختیم».

وی ارتش شکست‌خورده این رژیم را که فقط توانایی به شهادت رساندن کودکان و زنان بی‌دفاع را دارد، «اخلاقی‌ترین ارتش در جهان» ادعا کرده و گفت: «اگر حماس فکر کند می‌تواند با موشک به ما ضربه بزند، این اشتباه است و ما با قدرت پاسخ خواهیم داد».

 

 

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس با بی‌اعتنایی به درخواست‌های جهانی گسترده برای توقف حملات به نوار غزه، اظهار داشت: «درست است که فشار و انتقاد بین‌المللی وجود دارد، اما من می‌خواهم از [جو] بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) که بار دیگر حمایت مطلق خود از اسرائیل را تکرار کرد، تشکر کنم.  ما از بسیاری از کشورها پشتیبانی شدیدی دریافت کردیم».

نتانیاهو برای برگرداندن آبروی ریخته‌شده تل‌آویو در اعلام آتش‌بس یکجانبه با گروه‌های مقاومت فلسطینی، ادعا کرد: «من به بایدن گفتم که وقتی کارزار را به اهداف خود رساندیم، آن را متوقف خواهیم کرد.  ما هرگز گمشدگان خود را فراموش نخواهیم کرد و برای بازگشت آنها، به کار خود ادامه خواهیم داد و وضعیت مردم جنوب و حاشیه غزه را تقویت خواهیم کرد».

وی با اذعان به اینکه شهر اشغالی عسقلان با بیش از ۱۰۰۰ موشک مقاومت مورد اصابت قرار گرفته، درباره اعتراضات فلسطینی‌ها در دیگر شهرهای اشغالی نیز تهدید کرد: «ما با جبهه دیگری از شورش‌ها و بی‌قانونی روبرو هستیم و تصمیم من مقابله با زور با آن بوده و به این کار ادامه خواهیم داد».

بعد از نتانیاهو، گانتز شروع به رجزخوانی درباره جنایات این رژیم علیه مرد نوار غزه کرد: «ما به همه اهداف عملیاتی که تعیین کرده بودیم رسیدیم. حماس بهای سنگینی پرداخت و توانایی‌های آن را سال‌ها عقب انداختیم. ما بیش از ۱۰۰ کیلومتر از تونل‌های حماس را تخریب کردیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس یکجانبه با نوار غزه مدعی شد: «توافق‌های طولانی مدت در غزه، افراط گرایان را ضعیف می‌کند و اعتدال‌گرایان را تقویت می‌کند. فرصتی برای صلح وجود دارد که نباید آن را از دست بدهیم».

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، وی سپس به تهدید گروه‌های مقاومت فلسطینی روی آورد: «اسرائیل در یک وضعیت امنیتی پیچیده قرار دارد.  هرگونه نقض آرامش با پاسخ بسیار شدید روبه‌رو خواهد شد... ما در حال تلاش برای بازگرداندن زندانیان در دست حماس هستیم».

 

 

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از این دو پشت تریبون قرار گرفت و به تکرار ادعاهای دروغین پرداخت: «ما توانستیم طرحی از پیش آماده شده برای نبردی سخت علیه غزه را اجرا کنیم. حماس با شلیک به اسرائیل مرتکب اشتباه شد».

کوخاوی ادعا کرد: «دشمن برای درک میزان ضربه‌ای که اسرائیل به آن وارد کرده، زمان نیاز دارد. هدف اصلی ما فلج کردن پرتاب موشک بود و این هدف در آینده نیز ادامه خواهد یافت».

در درگیری‌های یازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی - بعد از یازده روز موشک‌باران شدن توسط مقاومت فلسطین - شامگاه گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

امروز همچنین مقام‌های رژیم اشغالگر قدس ادعا کردند آتش‌بسی که با نوار غزه اعلام کردند، هیچ شرایطی درخصوص دیگر مناطق از جمله قدس اشغالی ندارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول